-
1. Data: 2010-08-13 09:59:12
Temat: Było ?
Od: "mm" <m...@s...pl>
http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/new
s/posluchaj-jak-sciemnia-handlarz,1516981,415
chyba to wzorcowy przedstawiciel tej grupy zawodowej :)
Ja miałem kiedyś podobnie, ale osobiście, jak zapytałem kiedyś któregoś
handlarza w komisie tak pół żartem, w której stodole wyklepał maskę.
Nie dość, że wyjechał z podobnymi tekstami to jeszcze skoczył z pięściami.
-
2. Data: 2010-08-13 10:02:51
Temat: Re: Było ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 13 Aug 2010 09:59:12 +0200, mm napisał(a):
> http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/new
s/posluchaj-jak-sciemnia-handlarz,1516981,415
>
> chyba to wzorcowy przedstawiciel tej grupy zawodowej :)
Ale o tym prawie każdy wie (oprócz ciężkich frajerów).
Tu posłuchaj jak ściemnia ANALityk...
http://moto.onet.pl/1622034,1,kiedy-ceny-paliw-zabij
a-turbodiesle,artykul.html?node=9
to jest dopiero ściema
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
3. Data: 2010-08-14 12:05:23
Temat: Re: Było ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 13 Aug 2010 09:02:51 +0100, Waldek Godel wrote:
>Tu posłuchaj jak ściemnia ANALityk...
>http://moto.onet.pl/1622034,1,kiedy-ceny-paliw-zabi
ja-turbodiesle,artykul.html?node=9
>to jest dopiero ściema
Hm, mam wrazenie ze blisko prawdy jest.
Diesle jakos wcale nie chca palic tak malo, benzyny za to coraz
oszczedniejsze, a cena za ON na stacji potrafi byc wyzsza.
W kazdym badz razie osobiscie uwazam ze zrobilem blad decydujac sie na
na mondeo diesla. Bylo gazowac.
J.
-
4. Data: 2010-08-14 12:19:10
Temat: Re: Było ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 14 Aug 2010 12:05:23 +0200, J.F. napisał(a):
> Hm, mam wrazenie ze blisko prawdy jest.
> Diesle jakos wcale nie chca palic tak malo, benzyny za to coraz
> oszczedniejsze, a cena za ON na stacji potrafi byc wyzsza.
nawet w krajach gdzie ON jest droższy od benzyny diesle sprzedają się
równie dobrze.
Z popularnym dieslem 1.6 czy 2.0 jeździ się znacznie przyjemniej niż z małą
wysokoobrotową szlifierką benzynową, a 6-7 litrów w mieście to jest wciąż
istotnie mniej niż 9-11
A co do gazowania - ludzie po to kupują auta, żeby mieć również bagażnik.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
5. Data: 2010-08-15 01:17:51
Temat: Re: Było ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-14 12:19, Waldek Godel pisze:
> nawet w krajach gdzie ON jest droższy od benzyny diesle sprzedają się
> równie dobrze.
> Z popularnym dieslem 1.6 czy 2.0 jeździ się znacznie przyjemniej niż z małą
> wysokoobrotową szlifierką benzynową, a 6-7 litrów w mieście to jest wciąż
> istotnie mniej niż 9-11
> A co do gazowania - ludzie po to kupują auta, żeby mieć również bagażnik.
>
Zawsze można jakieś 1.4T 160KM palące w mieście 8l/100km NoPb
Jeździ na pewno lepiej niż jakiś mały diesel a i koszt 100km zbliżony.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2010-08-15 09:47:36
Temat: Re: Było ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:17:51 +0200, Lewis napisał(a):
> Zawsze można jakieś 1.4T 160KM palące w mieście 8l/100km NoPb
> Jeździ na pewno lepiej niż jakiś mały diesel a i koszt 100km zbliżony.
mały diesel wciąż spali mniej o dwa litry, przy tym będąc w razie problemów
taniej serwisowalny - jeżeli masz na myśli 1.4 TSI to ma OIDP sprężarkę i
kompresor...
Przy okazji diesel będzie z pewnością przyjemniejszy do jazdy mając sporo
równiejszą charakterystykę. No i koszt zakupu będzie podobny - legendy o
wysokiej cenie zakupu diesla wzięły się z porównań z wolnossącymi silnikami
1.4 i 1.6
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
7. Data: 2010-08-15 10:11:53
Temat: Re: Było ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-15 09:47, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:17:51 +0200, Lewis napisał(a):
>
>> Zawsze można jakieś 1.4T 160KM palące w mieście 8l/100km NoPb
>> Jeździ na pewno lepiej niż jakiś mały diesel a i koszt 100km zbliżony.
>
> mały diesel wciąż spali mniej o dwa litry, przy tym będąc w razie problemów
> taniej serwisowalny - jeżeli masz na myśli 1.4 TSI to ma OIDP sprężarkę i
> kompresor...
> Przy okazji diesel będzie z pewnością przyjemniejszy do jazdy mając sporo
> równiejszą charakterystykę. No i koszt zakupu będzie podobny - legendy o
> wysokiej cenie zakupu diesla wzięły się z porównań z wolnossącymi silnikami
> 1.4 i 1.6
>
Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że 2.0T z saab-a B205R mający
seryjnie 205KM rozkłada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0
a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
Równiejsza charakterystyka diesla.... szkoda tylko że w zakresie obrotów
1.700 do 3.500-4.000 można tym jeździć, turbo benzyną od 1.700 do 6.400
a nawet i dużo wyżej w niektórych jednostkach. Taniej serwisowalny
diesel? dwumasy, dziwne pompowtryskiwacze czy common rail co w
turbobenzynie nie występuje? ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2010-08-15 12:39:22
Temat: Re: Było ?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-08-15 10:11, Lewis pisze:
> Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że 2.0T z saab-a B205R mający
> seryjnie 205KM rozkłada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0
> a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
> wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
Ok, ale powiedz jaką turbo-benzynę (na nasze polskie warunki) byś
realnie polecił? Bo turbodiesel jaki by nie był, jest popularny, i
dobrze znany przez wielu naprawiaczy.
Saab nie jest tutaj najpopularniejszą marką, z czym wiąże się wiele
potencjalnych atrakcji.
Volvo T5 miałem, bez rewelacji (w serii, bo to soft-turbo na poziomie
1.3bar) a spalanie 9/100 w aucie wielkości focusa combi przy naprawdę
spokojnej jeździe.
Na razie nie widzę zbyt dużo konkretów o fordowskim 2.0T 200KM który w
nowych mondeo jest dostępny...
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
9. Data: 2010-08-15 13:07:38
Temat: Re: Było ?
Od: DoQ <p...@g...com>
Waldek Godel pisze:
> mały diesel wciąż spali mniej o dwa litry, przy tym będąc w razie problemów
> taniej serwisowalny - jeżeli masz na myśli 1.4 TSI to ma OIDP sprężarkę i
> kompresor...
> Przy okazji diesel będzie z pewnością przyjemniejszy do jazdy mając sporo
> równiejszą charakterystykę. No i koszt zakupu będzie podobny - legendy o
> wysokiej cenie zakupu diesla wzięły się z porównań z wolnossącymi silnikami
> 1.4 i 1.6
Prosze cie, chyba w zyciu nie jechales turbodieslem o pojemnosci 1.4.
Bo napewno zadnym 1.4-1.8 TSI.
Pozdrawiam
Pawel
-
10. Data: 2010-08-15 20:57:24
Temat: Re: Było ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-15 12:39, BartekK pisze:
> W dniu 2010-08-15 10:11, Lewis pisze:
>> Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że 2.0T z saab-a B205R mający
>> seryjnie 205KM rozkłada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0
>> a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
>> wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
> Ok, ale powiedz jaką turbo-benzynę (na nasze polskie warunki) byś
> realnie polecił? Bo turbodiesel jaki by nie był, jest popularny, i
> dobrze znany przez wielu naprawiaczy.
> Saab nie jest tutaj najpopularniejszą marką, z czym wiąże się wiele
> potencjalnych atrakcji.
> Volvo T5 miałem, bez rewelacji (w serii, bo to soft-turbo na poziomie
> 1.3bar) a spalanie 9/100 w aucie wielkości focusa combi przy naprawdę
> spokojnej jeździe.
> Na razie nie widzę zbyt dużo konkretów o fordowskim 2.0T 200KM który w
> nowych mondeo jest dostępny...
>
>
Poleciłbym Subaru Impreze WRX STI ;) ale do tego trzeba mieć pieniądze
na serwis, nieco taniej Saab 9-3 a zdecydowanie taniej Saab 9000 2.3T
B235R do tego większy IC, sportowy dolot, wydech cały 3" i program na
~300KM i śmiało można latać. Wbrew pozorom jest dużo serwisów
specjalizujących się wyłącznie w SAAB/Volvo w większości są to sympatycy
i członkowie SKP i z saab-em potrafią zrobisz wszystko, kwestia
znalezienia takowego w swojej okolicy.
Co do wytrzymałości silników sądzę że 300kkm to tak już bliżej końca. A
jak ktoś nie dba to i po 80kkm można mieć trupa.
A realnie rozważyłbym jeszcze Megane RS jak ktoś się nie boi francuza ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis