  • 11. Data: 2009-09-24 10:55:54
    Temat: Re: Bus pas a motocykle?
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 12:27:59 +0200, Piotr May <p...@r...pl>
    wrote:

    > W Pozen to ja kojarze w sumie jeden pas dla
    >autobusów i taxi po którym zawsze śmigam (dla poznaniaków: Pułaskiego) i
    >nie zdażyło się mi jeszcze żeby mnie panowie Policjanci tam pozbawili
    >100 PLNów.

    Mnie nie zatrzymali, ale raz stali zaraz za skrętem, na Nowowiejskiego
    i mi kułakiem pogrozili ;)

    >Natomiast śmigające auta po takim pasie mnie baaaardzo denerwują.

    Bo? Tak samo nie wolno jeździc po nim motocyklami jak samochodami. Jak
    Ty jestes cwaniak i tamtędy jeździsz (no dobra, ja też ;P), to w
    dlaczego w samochodzie nie może jechać taki sam cwaniak?

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 12. Data: 2009-09-24 11:00:12
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Eskimos pisze:

    > Bo? Tak samo nie wolno jeździc po nim motocyklami jak samochodami. Jak
    > Ty jestes cwaniak i tamtędy jeździsz (no dobra, ja też ;P), to w
    > dlaczego w samochodzie nie może jechać taki sam cwaniak?

    cfaniak daje piątaka
    motocykl nie zablokuje buspasa, auto owszem. auto nie schowa się nagle
    żeby przepuścić autobus. 2oo i owszem. auto jest intruzem blokującym ten
    pas, motocykl to tylko pchła.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 13. Data: 2009-09-24 11:02:48
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 11:36:05 +0200, mst <g...@t...hell> wrote:

    [...]
    > z nowego jeszcze nie, ale na dotychczasowych zwykle nie było problemu,
    > choć czasem się podobno jakiś służbista trafia.

    Jakiś rok temu na Alejach przed Zawiszy mnie wyhaltował patrol
    policji, pogrozili mandatem, spisali i puścili. Ale to patrol
    motocyklowy był, nie wiem czy z samochodowym by się skończyło
    równie szczęśliwie ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 14. Data: 2009-09-24 11:06:51
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 13:00:12 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    >motocykl nie zablokuje buspasa, auto owszem. auto nie schowa się nagle
    >żeby przepuścić autobus. 2oo i owszem. auto jest intruzem blokującym ten
    >pas, motocykl to tylko pchła.

    Co nie zmienia faktu, że od strony prawnej jest na tym pasie na równi
    z samochodem, czyli nielegalnie.

    Taki trochę relatywizm, nie?
    Jak Kali... itd.

  • 15. Data: 2009-09-24 11:09:31
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 12:46, masti <g...@t...hell> wrote:

    > dom też mam po odpowiedniej, ale już pracę niestety nie :)

    Ale jedziesz odwrotnie niż wszyscy - rano wszyscy do centrum,
    wieczorem wszyscy na pragi itd ;-)

    --
    Artur

  • 16. Data: 2009-09-24 11:11:20
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 13:02, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:

> [...]
    > policji, pogrozili mandatem, spisali i puścili. Ale to patrol
    > motocyklowy był, nie wiem czy z samochodowym by się skończyło

    Często tam czatują :-) Dlatego najlepiej na poprzednich światłach
    wyjrzeć czy jest czysto i rura ;-)

    --
    Artur

  • 17. Data: 2009-09-24 11:13:58
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Eskimos pisze:

    > Co nie zmienia faktu, że od strony prawnej jest na tym pasie na równi
    > z samochodem, czyli nielegalnie.
    >
    > Taki trochę relatywizm, nie?
    > Jak Kali... itd.

    owszem. ale skoro jest mozliwość puszczenia na nim taksówek (na
    niektórych u nas mogą. na niektórych), więc nie widzę powodu, zeby
    wzorem Anglii np, nam też pozwolono. właśnie w kontekście powodu nie
    blokowania go przez 2oo pojazd.

    żeby nie było, ja buspasem nie latam, bo mam tylko jeden po drodze (ul.
    Kasprzaka W-wa), który ma ograniczenia czasowe i zwykle jadąc do roboty
    mi ta czasówka pozwala. ale wtedy to korków nie ma i nie musze nim
    jechać, więc nie latam.

  • 18. Data: 2009-09-24 11:16:27
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    gildor pisze:

    > cfaniak daje piątaka
    > motocykl nie zablokuje buspasa, auto owszem. auto nie schowa się nagle
    > żeby przepuścić autobus. 2oo i owszem. auto jest intruzem blokującym ten
    > pas, motocykl to tylko pchła.

    dziękuje
    :>

    Widzisz Eskimo, włąsnie to chciałem napisać :)
    --
    piomay

  • 19. Data: 2009-09-24 11:24:37
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    gildor pisze:

    > żeby nie było, ja buspasem nie latam,

    No mi sie w zyciu nie zdazylo bo jeszcze na wlasnie oczy czegos takiego
    nie widzialem. Trąbią coś o tym ostatnio w TVNie ale pokazują wtedy
    jakiś pas dla autobusów.

    ps:
    Słownik Języka Polskiego
    http://sjp.pwn.pl/
    buspas
    bus-pas

    "Nie znaleziono haseł spełniających podany warunek"

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 20. Data: 2009-09-24 11:27:59
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 13:13:58 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >niektórych u nas mogą. na niektórych), więc nie widzę powodu, zeby
    >wzorem Anglii np, nam też pozwolono. właśnie w kontekście powodu nie

    A o sedesie z duralexu słyszałeś? ;)

    Ze w kategorii obiektywnej samochód jest na tym pasie dużo bardziej
    kłopotliwy niz motocykl to nie ulega. Zę nikomu by się nic nie stało,
    gdyby zezwolić motocyklom na na jazdę tym pasem takoż. Ale
    krytykowanie samochodziarza przez kogoś, kto sam się wcina na buspas
    na pałę jest takie trochę nie komilfo, nie?

    Wiele jest sytuacji, przykładów kiedy zdrowy rozsądek stoi w
    sprzeczności z prawem, ale po mojemu, to krytykowac to prawo można
    tylko będąc po tej samej stronie barykady.