  • 1. Data: 2011-05-24 19:24:38
    Temat: Bufor RS-485
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Potrzebuję zrobić jednokierunkowy bufor dla sygnału (różnicowego) RS-485.
    Bufor nie może obciążać magistrali przy braku zasilania bufora.
    Czy są jakieś gotowe rozwiązania czy mam to skrobać na tranzystorach?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-05-25 16:01:26
    Temat: Re: Bufor RS-485
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote in message
    > Potrzebuję zrobić jednokierunkowy bufor dla sygnału (różnicowego) RS-485.
    > Bufor nie może obciążać magistrali przy braku zasilania bufora.
    > Czy są jakieś gotowe rozwiązania czy mam to skrobać na tranzystorach?

    A co konkretnie przeszkadza Ci w setkach istniejących rozwiązań?
    W szczególności co Ci przeszkadza w użyciu bufora dwukierunkowego
    do czteroliniowego RS422 i wykorzystania tylko jego połówki odbiorczej?

  • 3. Data: 2011-05-25 18:15:46
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-25 18:01, Pszemol pisze:

    > A co konkretnie przeszkadza Ci w setkach istniejących rozwiązań?
    > W szczególności co Ci przeszkadza w użyciu bufora dwukierunkowego
    > do czteroliniowego RS422 i wykorzystania tylko jego połówki odbiorczej?

    Myślę,że zamiast pisać o setkach rozwiązań, bardziej przydatne by było
    jak byś podał choć jeden przykład.
    Szukam nie transceivera, o których chyba piszesz, a specyficznego
    repeatera.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-05-26 07:22:31
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę,że zamiast pisać o setkach rozwiązań, bardziej przydatne by było
    > jak byś podał choć jeden przykład.
    > Szukam nie transceivera, o których chyba piszesz, a specyficznego
    > repeatera.

    Myślę, że bardziej przydatne by było wyraźne sformułowanie problemu, aby nie
    trzeba było się domyślać o co chodzi.
    Z twojego pytania (zadałeś dotychczas jedno) wygląda, że chodzi o
    jednokierunkowy bufor nadawczy lub jednokierunkowy odbiorczy.
    Dla jednokierunkowego nadawczego logiczne się wydaje, że byłby jedynym
    źródłem sygnału dla linii więc obciążanie/ nie obciążanie gdy nie zasilony
    nie ma znaczenia bo i tak nikt na linii nic nie przesyła. Zatem chodzi ci o
    odbiorczy.
    Każdy odbiorczy obciąża linię (standardowo 1/32 maksymalnego obciążenia, są
    też takie co 1/256). A tobie chodzi aby nie obciążał gdy nie zasilony. Czyli
    potrzebujesz do linii podłączyć ponad 256 buforów odbiorczych (teraz
    wygląda, że repeterów), z których nigdy więcej jak 256 nie będzie zasilonych
    i chodzi o to aby te nie zasilone nie obciążały.
    Nie sądzę, abyś robiąc to na tranzystorach uzyskał mniejsze obciążenie niż
    1/256 maksymalnego (chyba, że przyjmiesz bardzo małą prędkość transmisji)
    dlatego proponuję podłączenie ich do linii poprzez styki przekaźnika
    załączane razem z podłączeniem zasilania do bufora.
    P.G.

  • 5. Data: 2011-05-26 11:42:13
    Od: "AWa." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-26 09:22, Piotr Gałka pisze:

    > Myślę, że bardziej przydatne by było wyraźne sformułowanie problemu, a

    Witam,

    By nie było wątpliwości narysowałem na podstawie jakiegoś katalogu schemat:

    http://www.bpa.com.pl/pub/rs-485/index.html

    Mamy sieć A, do której przez potrzebny mi bufor (oznaczony na czerwono)
    ma być podpięte urządzenie B.
    Zadaniem bufora jest sprzętowe uniemożliwienie nadawania urządzeniu B w
    sieci A. (jednokierunkowy bufor sygnału różnicowego RS-485).
    Mógłbym w tej roli użyć zapętlonego transcivera full-duplex, ale
    przetwarzanie sygnału różnicowego na zwykły a potem znowu na różnicowy
    mi się nie podoba. Poza tym nie wiem, czy nadajnik full-duplex może
    pracować na nadajnik/odbiornik half-duplex.

    Co do obciążalności to wyraziłem się nieprecyzyjnie, nie chodzi mi o
    normalną obciążalność wprowadzaną do magistrali przez urządzenie, tylko
    o możliwość zakłócenia magistrali A, jeśli zostanie wyłączone napięcie
    zasilające bufor.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2011-05-26 12:06:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 13:42, AWa. pisze:

> [...]
    > mi się nie podoba. Poza tym nie wiem, czy nadajnik full-duplex może
    > pracować na nadajnik/odbiornik half-duplex.

    Użyj repeater RS422. Ma oba kierunki rozdzielone i na wejście a pewno
    nie puści ci paczki z wyjścia. Z reguły są to urządzenia RS485/422 i
    tryb pracy trzeba ustawić zworkami

    MD

  • 7. Data: 2011-05-26 12:08:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 14:06, Mario pisze:

    > Użyj repeater RS422. Ma oba kierunki rozdzielone i na wejście a pewno
    > nie puści ci paczki z wyjścia. Z reguły są to urządzenia RS485/422 i
    > tryb pracy trzeba ustawić zworkami

    http://www.a2s.pl/i-7510a-p-1725.html
    http://www.cel-mar.pl/repeater_rs485rs422_m4040.htm

    MD

  • 8. Data: 2011-05-26 12:16:56
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-26 14:08, Mario pisze:

    > http://www.a2s.pl/i-7510a-p-1725.html
    > http://www.cel-mar.pl/repeater_rs485rs422_m4040.htm

    Dziękuję, ale szukam rozwiązania scalonego do umieszczenia na PCB i
    biegającego do 40Mbps.
    Takie przemysłowe repeatery jak w linkach to znalazłem dość szybko.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2011-05-26 12:30:57
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 14:16, Andrzej W. pisze:

    > Dziękuję, ale szukam rozwiązania scalonego do umieszczenia na PCB i
    > biegającego do 40Mbps.
    > Takie przemysłowe repeatery jak w linkach to znalazłem dość szybko.

    No to skoro to na PCB to może urządzenia B0 nie wyposażaj w transceiver
    a tylko w odbiornik :)
    Z twoich postów można było zrozumieć, że chcesz obce urządzenie podpiąć
    do jakiejś linii RS-485 ale tak żeby nie mogło nadawać na magistralę.

    MD

  • 10. Data: 2011-05-26 12:43:13
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-26 14:30, Mario pisze:
> [...]
    > Z twoich postów można było zrozumieć, że chcesz obce urządzenie podpiąć
    > do jakiejś linii RS-485 ale tak żeby nie mogło nadawać na magistralę.

    Obce urządzenie jest modułem montowanym na PCB i z różnych względów nie
    mogę w nie ingerować.

    --
    Andrzej.