  • 1. Data: 2013-12-05 10:45:22
    Temat: Brother - kompromis
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Witam

    Zakupiłem ostatnio drukarke Brother DCP-925
    i chciałbym prosic o polecenie _dobrych_jakosciowo_tuszów
    zamienników LC-1240, ale jednak tanszych od oryginalów
    Pewnie macie juz jakies sprawdzone w dluzszej eksploatacji sprzętu ;)

    Dziekuje

  • 2. Data: 2013-12-05 10:54:42
    Temat: Re: Brother - kompromis
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2013-12-05 10:45, Waldek pisze:
> [...]
    > zamienników LC-1240, ale jednak tanszych od oryginalów
    > Pewnie macie juz jakies sprawdzone w dluzszej eksploatacji sprzętu ;)

    Używam Dulin z allegro (co prawda inny model). Są tanie i bezproblemowe.
    Kolory mogłyby być bardziej nasycone - to jedyne zastrzeżenie. Czarny
    jest OK. Inna rzecz, że kolory w oryginałach też rewelacyjne nie są (np.
    w porównaniu z HP).
    S.

  • 3. Data: 2013-12-05 11:03:58
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Waldek wrote:
> [...]
    > zamienników LC-1240, ale jednak tanszych od oryginalów
    > Pewnie macie juz jakies sprawdzone w dluzszej eksploatacji sprzętu ;)

    Oryginał, to oryginał - jakość i spokój. I wcale nie wychodzi to tak
    drogo, biorąc pod uwagę, że zamienniki często: a. starczają na mniej, b.
    powodują dodatkowe trudności, które kosztują czas i pieniądz. W dłuższym
    okresie drukarka, która chodzi na oryginałach może chodzić latami bez
    usterek. Natomiast wśród drukarek, które lądują w serwisie 90% usterek
    to są usterki związane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem
    nie kalkuluje się.

  • 4. Data: 2013-12-05 11:38:37
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > usterek. Natomiast wśród drukarek, które lądują w serwisie 90% usterek to są
    > usterki związane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem nie
    > kalkuluje się.

    Tego sie w sumie najbardziej obawiam, bo jednak urzadzenie nie bylo "najtansze"
    a conajmniej 2x droższe niż np. ostatnio HP 3515 z Biedronki za ~250 zl ;)
    ale skoro juz mialem kupowac, to zależało mi na dupleksie.
    - wczesniej eksploatowałem przez lata HP930, lecz córka mi ją zabrała do
    akademika.

    Co do jakosci wydruków, dla mnie są akceptowalne, aczkolwiek tak jak wspomnial
    przedmówca
    na oryginalnych tuszach Brothera wychodza imo mniej nasycone (bardziej blade) od
    tych na tuszach HP
    "bladość" widac też na kopiach ksero w stosunku do oryginalu i tu zaczynalem sie
    zastanawiac
    czy powodem nie jest domyslnie mniejsze porcjowanie tuszu ze wzgledu na dupleks
    zaimplementowany w tym modelu - co mogloby powodować "przebijanie" na druga
    strone

  • 5. Data: 2013-12-05 12:14:18
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

> [...]
    > dupleks
    > zaimplementowany w tym modelu - co mogloby powodować "przebijanie" na

    Ja mam model bez duplexu i też miałem wcześniej HP. Kolory Brother są po
    prostu słabsze. Duliny od Adko z allegro są sprawdzone (nie zapchają
    głowicy) i wielokrotnie tańsze od oryginałów. Jeśli drukujesz mało też
    polecam oryginały, ale jeśli więcej zdecydowanie zamienniki.
    Co do uszkodzenia głowicy - trzeba pamiętać, że drukarka musi być stale
    włączona do sieci, aby mogła sama czyścić głowicę, gdy nie jest dłużej
    używana. Powinna mieć też poprawnie ustawiony zegar, aby czyszczenie nie
    włączało się w nocy :-). Nie można jej podłączać do listwy, która jest
    wyłączana, albo wyjmować kabla z gniazdka.
    W HP tego problemu nie było, dlatego o tym piszę.
    S.

  • 6. Data: 2013-12-05 12:17:38
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-12-05 11:03, Poldek pisze:

> [...]
    > usterek. Natomiast wśród drukarek, które lądują w serwisie 90% usterek
    > to są usterki związane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem

    Też od dawna używam tylko oryginałów choć mam dostęp do każdego
    zamiennika za grosze albo za free. A jeśli już brać zamiennik to tak co
    ma wbudowaną głowicę bo co najwyżej pobrudzi kartkę albo nie wydrukuje
    czegoś a przy samych zbiorniczkach to różnie bywa a naprawy bywają bolesne.

  • 7. Data: 2013-12-05 12:19:14
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Waldek wrote:

> [...]
    > dupleks
    > zaimplementowany w tym modelu - co mogloby powodować "przebijanie" na

    Jestem prawie pewien, że można ustawić na większą intensywność ->
    większe zużycie tonera, być może także ciut wolniejszy druk.

    Teraz jest taki trend w nowych drukarkach, że defaultowo jest ustawiona
    mniejsza intensywność, co wiąże się z mniejszym zużyciem tonerów/tuszy.

    Popatrz na ustawienia oprogramowaniu drukarki, czy nie jest przypadkiem
    domyślnie włączone coś w rodzaju druku "Econo".

  • 8. Data: 2013-12-05 12:31:32
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Chris wrote:

> [...]
    > czegoś a przy samych zbiorniczkach to różnie bywa a naprawy bywają bolesne.

    Dla osób, które chcą drukować dużo i w kolorze, ale chcą mieć drukarkę
    atramentową i używać oryginalnych tuszy i jeszcze przy tym nie
    zbankrutować polecam drukarkę typu L110 Epsona.
    Mam coś takiego od parunastu tygodni i rewelka - drukuję zupełnie bez
    szczypania się - zarówno tekst, jak też zdjęcia kolorowe w wysokiej
    jakości na papierze foto i tuszu ubyło tyle, co nic. Ta drukarka ma 4
    zbiorniki na tusz o pojemności 70 ml każdy. Nie wymienia się całych
    kardridży, tylko dolewa się tusz z buteleczek do zbiorników znajdujących
    się na stałe w drukarce. Co za tym idzie, koszty tuszu są minimalne w
    porównaniu z "normalnymi" drukarkami atramentowymi.

  • 9. Data: 2013-12-05 13:23:05
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    > Dla osób, które chcą drukować dużo i w kolorze, ale chcą mieć drukarkę
    > atramentową i używać oryginalnych tuszy i jeszcze przy tym nie zbankrutować
    > polecam drukarkę typu L110 Epsona.

    Ano jak to zwykle bywa coś za coś - to chyba model z tzw. ciaglym zasilaniem
    tuszem
    - cenowo porownywalna do wspomnianego wczesniej Brothera
    leczy gdyby porownywac wyposazenie, to wypada jak golas w stosunku do wypasnej
    bryczki ;)

    Pozdro

  • 10. Data: 2013-12-05 15:16:25
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-12-05 12:31, Poldek pisze:

    > Dla osób, które chcą drukować dużo i w kolorze, ale chcą mieć drukarkę
    > atramentową i używać oryginalnych tuszy i jeszcze przy tym nie
    > zbankrutować polecam drukarkę typu L110 Epsona.

    Być może ale jak chce się dużo drukować to kupuje się laser :)