    From: szadok <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Bramofon i karty zbliżeniowe
    Date: Tue, 19 May 2009 14:43:57 +0200

    Witam serdecznie.

    Umyśliłem sobie, że przy wymianie płota zrobię sobie ładny bramofon. A
    że mam lokatora, co często gubi klucze postanowiłem, że dobrze byłoby,
    żeby zamiast zwykłego klucza był czytnik na karty zbliżeniowe.
    No bo jeśli kartę zgubi, to można ją z pamięci czytnika wywalić i już
    nikt z niej nie skorzysta, a dorobić drugiej karty 'na lewo' zdaje się
    nie można.

    No ale na tym na razie moja wiedza się kończy. Miałbym prośbę: czy ktoś
    z Was mógłby napisać, albo podać linkę do poczytania w jakie standardy
    kart i czytników warto się pchać (żeby się nie okazało, że za 5 lat
    muszę czytnik wymienić ;) albo kupić na zapas 200 kart ;)

    Ew. jeśli ktoś znał jakieś gotowe urządzenie godne polecenia, to będę
    bardzo wdzięczny ;)

    Podstawowe wymagania dla bramofonu:
    Praca na zewnątrz, pięciu lokatorów, możliwość wpięcia dodatkowego
    przycisku otwierającego elektrozaczep (ze względu bezpieczeństwa od
    środka nie może być zwykłej klamki - małe dzieci, które mogłyby sobie
    otworzyć furteczkę) . Dodatkowo jeszcze musi być
    możliwość wpięcia drugiego domofonu (najpierw jest brama, a potem
    wejście do domu, które też musi być zamykane) Drugi domofon jest, ale
    zdaję sobie sprawę, że najprawdopodobniej też będzie musiał być
    wymieniony. No i oczywiście możliwość wpięcia do bramofonu czytnika
    (albo dedykowany, albo dodatkowy - zewnętrzny)

    Co do samego czytnika: musi być możliwość wyrzucenia z pamięci
    pojedyńczych kart bez kasowania całej pamięci! Czytnik musi pracować na
    zewnątrz, centralka albo zabudowana w słupku (czyli też warunki
    zewnętrzne) albo możliwość podciągnięcia kabla ale to już jakieś 4 - 5m
    nie wiem, czy da radę...

    No i jedno i drugie niestety muszą być wandaloodporne, albo możliwe do
    obudowania np jakąś plexą... No i sam montaż - słupek klinkier 38x38cm
    więc jakieś wielkie urządzenia odpadają.

    Za wszelkie sugestie, na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać -
    ogromne dzięki.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia