eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlad hamulca postojowegoBlad hamulca postojowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl:119
    From: cef <c...@i...pl>
    Subject: Blad hamulca postojowego
    Date: Fri, 12 Feb 2021 11:54:26 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.244.14
    X-Trace: 1613127264 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 5.173.244.14:30286
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691238
    [ ukryj nagłówki ]

    Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm po
    włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam nie używam
    go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold) to z problemem
    spotykałem się jedynie odbierając samochód z serwisu czy przeglądu, gdy
    ktoś odstawiając auto włączył dodatkowo hamulec postojowy przyciskiem.
    Alarm żółty (kontrolka- klocki z literką P) wyświetlał się wtedy po
    włożeniu kluczyka plus jakiś komunikat, żeby zajrzeć do instrukcji, ale
    po wyłączeniu hamulca przyciskiem i ponownym włożeniu kluczyka alarm
    znikał i nigdy samoistnie się nie pojawiał.
    Ostatnio kiedyś (miesiąc temu) po zaparkowaniu samoistnie zamrugał mi
    przycisk P razem z kontrolką żółtą, ale po wyłączeniu zapłonu wszystko
    wróciło do normy.
    Kilka dni temu kontrolka razem z przyciskiem zaczęła mrugać po włączeniu
    Auto Hold i nie można było tego wyłączyć ani przyciskiem hamulca ani
    AutoHoldem. Jak ruszyłem to alarmy hamulcowe znikły ale zapalił się
    Check silnikowy. AutoHold działał - sprawdzałem później. Ponieważ klocki
    z tyłu miały już prawie 100tys przejechane, to postanowiłem wymienić je
    razem z tarczami i ustalić przy okazji co z tym błędami. Ten Check
    silnikowy dotyczył klap kolektora ssącego - nie wiem czy miał jakiś
    związek z sytuacją, w której się objawił. Warsztat wymieniający tarcze i
    klocki nie był w stanie zdiagnozować tego błędu hamulca (może wiązka,
    może zacisk, może przycisk) i skierowali mnie do elektryka, który miał
    to zdiagnozować, ale ten zalecił postępowanie zgodnie z zasadą: ,,działa,
    to nie ruszać" czyli też nie wiedział jak się za to zabrać, ale polecił
    z kolei inny warsztat do diagnozowania tego problemu. VW Passat 2,0
    diesel DSG
    Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: