-
1. Data: 2013-03-03 20:41:47
Temat: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: _Michał <m...@g...pl>
Jest sobie BMW E38, v12 5.4 litra z DSC II
Nie jest to totalnie pełne ESP co w reno czy gdzieś indziej bo 100%
pełne to było DSC III, precyzyjnie od wersji 5.3 - ale są to jakieś
mocne wersje rozwojowe BOSCH'a które co po chwila chcą mnie zabić...
Czy to jest normalne zachowanie systemów bezpieczeństwa w BMW ?
bo to że tam jest wrzucony celowy uślizg kół jak się z ronda wyjeżdża
czy coś to wiem, ale mam coraz większe przekonanie że ilość BMW
po słupach - co po chwila - to efekt błędnego działania software (już
pomijam bardzo słabo zestrojone zawieszenia - sportowe wrażenia - ale
brak efektywności i osiągów)
Historyjka:
Byliśmy w 3 auta (BMW7,R75,VelSatis) więc mam kilka punktów widzenia ze
środka i z zewnątrz.
Najpierw jak sytuacja wyglądała od środka:
Jestem na poboczu, chciałem nawrócić żwawiej - na raz - bo co chwila
auta jechały, wyłączyłem DSC (normalnie naciskając, nie 10 sekund).
Gaz ruszam, poślizgnęło koła - śliskie i błotniste pobocze, jeszcze
chwileczkę trzymam gaz tylko się orientuje że coś nie tak z tym gazem
aż tyle go nie naciskałem, puszczam gaz i noga wędruje w stronę hamulca,
a wrażenie jakby tego gazu było coraz więcej słyszę latające kawałki
pobocza że coś wyrywam, jedno koło zaczyna chwytać asfalt, moja noga już
blisko hamulca. Noga już na hamulcu, słyszę jak silnik zaczyna być
duszony - teraz dziobie już wszystko z każdej strony, koła już na
asfalcie pchają auto w stronę murku, ja nie mogę tego zdusić hamulcami
pcha mnie to z prędkością jakieś 6km/h, auto się obróciło o jakieś 80
stopni i jest pchane w murek.
Przednie koła zablokowane, tyle w poślizgu, delikatnie skręca,
odpuściłem na ułamek sekundy to go trochę obróciło/rzuciło tyłem, ale
też rozpędziło,
uderzenie przednim kołem w krawężnik - pomogło obrócić i zwolniło auto
do jakiś ~2km/h. Tył cały czas w poślizgu ledwo się mieszczę z tym murkiem
jeszcze jedno uderzenie kołem (tylnym) - uff.. udało się jakoś
"nawrócić" jestem w 2 stronę bezpiecznie ustawiony spokój po ~4 sekundach.
Ustawiłem kierownicę prosto, a auto cały czas jest pchane cały czas
wszystko dziobie dookoła, oki myślę starczy tego jeszcze poczekałem z 5
sekund
i wrzuciłem N - wszystko przeszło tak momentalnie.
Widok z zewnątrz:
Dużo gazu, auto zaczyna się ślizgać zarzuciło tyłem, po chwili zwalnia i
zaczyna wyrywać pobocze i rozrzucać je na kilkanaście metrów,
przód zblokowany auto się obraca i rozrzuca cała ziemię z pobocza po
całej drodze. koła "dziwnie się kręcą", tył cały czas rozrzuca rzeczy
przyklejone do opon. bardzo mocne uderzenie przednimi w krawężnik bokiem
po chwili tyłem, po czym widać jak auto jest pchane
na zablokowanych przednich kołach. Całość koło 10 sekund. I pytania czy
opony w ogóle zostały.
Efekt, 25 metrów opon na asfalcie (ostatnie ~12 celowo żeby zobaczyć czy
naciśnięcie hamulca na prostej kierownicy go zdusi)
i rozrzucona ziemia i kamyki z pobocza...
Czy ktoś miał taki cyrk żeby się siłował hamulcem z silnikiem ?
i to jeszcze DSC było **wyłączone**, został chyba kawałek ASR który co
prawda ma opcję (poczytałem PDF'y jak to zrobili) dodania
gazu (tylko modele V12 i mocniejszy V8 w którejś opcji) jak tył jest w
poślizgu, ale to na śnieg - jak odejmiesz gaz to on doda po
wykryciu poślizgu, ale tu z 40% mocy miałem i było to mocniejsze niż
hamulce, którym pewnie ABS przeszkadzał w zduszaniu silnika...
Przeszło od razu po wrzuceniu N.
obrazek:
http://s24.postimage.org/b7u8wku9x/bmw7v12_poslizg.p
ng
-
2. Data: 2013-03-03 21:25:57
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: neoniusz <n...@j...org>
On 03.03.2013 20:41, _Michał wrote:
> obrazek:
> http://s24.postimage.org/b7u8wku9x/bmw7v12_poslizg.p
ng
>
Urzekla mnie ta infografika. Powinienes ja wrzucic bez opisu i by
wystarczylo.
-
3. Data: 2013-03-03 21:33:20
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 3/3/2013 9:25 PM, neoniusz wrote:
> On 03.03.2013 20:41, _Michał wrote:
>> obrazek:
>> http://s24.postimage.org/b7u8wku9x/bmw7v12_poslizg.p
ng
>>
>
> Urzekla mnie ta infografika. Powinienes ja wrzucic bez opisu i by
> wystarczylo.
zajebista też mi się podoba ;) 8minut w 15 letnim PSP7
tylko niej nie wynika że auto jak szalone "trzymało"
gaz w jakiś 50% do dechy, do czasu wrzucenia N.
-
4. Data: 2013-03-03 21:34:57
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>
Po przeczytaniu tekstu zacząłem się cieszyć, że używam auta,
które robi to co ja chcę. Nie ma własnego zdania na temat
wykonywanych manewrów. Może w pewnej chwili trzeba powiedzieć
nadmiernej elektronice dość?
Szymon
-
5. Data: 2013-03-03 22:23:19
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-03-03 20:41, _Michał pisze:
> Jest sobie BMW E38, v12 5.4 litra z DSC II
>
> Nie jest to totalnie pełne ESP co w reno czy gdzieś indziej bo 100%
> pełne to było DSC III, precyzyjnie od wersji 5.3 - ale są to jakieś
> mocne wersje rozwojowe BOSCH'a które co po chwila chcą mnie zabić...
>
>
> Czy to jest normalne zachowanie systemów bezpieczeństwa w BMW ?
> bo to że tam jest wrzucony celowy uślizg kół jak się z ronda wyjeżdża
> czy coś to wiem,
>(ciach)
jak obroty nie spadają to z czymś tam był problem (nie pamiętam z czym),
ale jak ci się ślizga bez powodu to weź że kup interfejs, podłącz się i
zobacz czy są błędy czujników ABS. Ja u siebie wymieniłem już przedni i
tylny i początkowe objawy zawsze są takie że nie wyłączy ABSu od razu, a
np. nagle hamuje ci tylko lewe koło, abs załącza się mimo dobrej
przyczepności wydłużając drogę hamowania w nieskończoność. Niestety
sporadyczny błąd czujnika nie wyłącza całkowicie układu, jedyna
możliwość to wyjąć bezpiecznik, podłączyć kompa, sprawdzić który czujnik
i jak najszybciej wymienić.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
6. Data: 2013-03-03 22:38:34
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 03 Mar 2013 20:41:47 +0100, _Michał napisał(a):
> pcha mnie to z prędkością jakieś 6km/h, auto się obróciło o jakieś 80
> stopni i jest pchane w murek.
Tzn. nie ogarnąłeś auta jadącego 6km/h? :)
Jeżeli w tej legendzie ma być ziarno prawdy to zablokowałeś gaz - albo
nogą, albo dywanikiem.
Natomiast zazwyczaj jak ktoś próbuje przyszpanować i mu nie wyjdzie to ma
równie długą, rzewną i pełną szczegółów opowieść ;-)
"systemów" bym do tego nie mieszał
-
7. Data: 2013-03-03 22:40:38
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: tá´Ź
_Michał wrote:
> Czy ktoś miał taki cyrk żeby się siłował hamulcem z silnikiem ?
Mi to wygląda bardziej na rozjebaną elektroniczną przepustnicę, o ile tam
taka jest (takie są), a pewnie tak. Ew. jakiś czujnik z nią związany.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
8. Data: 2013-03-04 21:32:49
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-03-03 22:40, t? pisze:
>> Czy ktoś miał taki cyrk żeby się siłował hamulcem z silnikiem ?
> Mi to wygląda bardziej na rozjebaną elektroniczną przepustnicę, o ile tam
No właśnie, może mu się wysrała?:)
Pozdr.
-
9. Data: 2013-03-04 23:55:41
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: tá´Ź
DoQ wrote:
> No właśnie, może mu się wysrała?:)
No jak rozjebana to i się wysrała, logiczne. ;)
--
ss??q s? ??u??ou??
-
10. Data: 2013-03-05 08:34:03
Temat: Re: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
04 Mar 2013 22:55:41 GMT, tá´
>> No właśnie, może mu się wysrała?:)
> No jak rozjebana to i się wysrała, logiczne. ;)
Ale ze strachu przed rozjebaniem, czy jak?
--
Pozdor Myjk