eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[BLOG] Moja historia z Fordem w tle[BLOG] Moja historia z Fordem w tle
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!news1.google.com!np
    eer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.
    com!nx02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [BLOG] Moja historia z Fordem w tle
    Date: Wed, 10 Feb 2010 23:08:33 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 88
    Message-ID: <hkvatt$iln$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: eay188.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1265839869 19127 83.14.128.188 (10 Feb 2010
    22:11:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Feb 2010 22:11:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254119
    [ ukryj nagłówki ]

    Pozwole sobie opisac moje dzisiejsze odczucia po podrozy za kierownica
    Forda Focusa 1.6 z 2007r.

    Epizod 1: Ustawienie fotela.
    Jako, ze jestem dosc wysoki, a przy tym nieproporcjonalny to wymagam
    siedzenia praktycznie calkowicie odsunietego do tylu. Focus zakres
    regulacji ma mizerny. Postanowilem wiec wspomoc sie regulacja wysokosci
    siedziska, ktora w pewny sposb wplywa takze na odleglosc od kierownicy.
    Gdy fotel byl maksymalnie u gory miejsca na nogi magicznie znikalo. Gdy
    zas opuscilem fotel kolana mialem zdecydowanie powyzej bioder, co na
    prawde nie jest wygodna pozycja do jednorazowej trasy ok. 700km. Gdyby
    tylko siedzisko bylo o 5-10cm dluzsze... Po 20km czulem, ze zaczynaja
    bolec mnie uda od ciaglego naprezania miesni, gdyz zwyczajnie brakowalo
    mi miejsca aby oprzec nogi o siedzisko. Trzymania bocznego tez
    praktycznie nie maja (ale o to spierac sie nie bede, ktos kto ma w pasie
    72cm nie powinien zabierac glosu, po prostu nikt dzis nie przewiduje, ze
    moze istniec ktos tak chudy :)

    Epizod 2: Widocznosc.
    Inzyniera od umiejscowienia lusterka posadzilbym za kierownica i kazal
    przez 24h skrecac tylko w prawo. Owe lusterko zostalo zamontowane tak
    nisko, ze podczas skretu w prawo nie mialem praktycznie zadnej
    widocznosci. Oprocz rzeczonego lusterka (w ktorym oczywiscie nic nie
    widac, bo jedyne co widzialem to zaglowki tylnej kanapy...) Zreszta po
    co komu to lusterko? Jesli nie widze nic w bocznych to i tak patrze
    przez ramie do tylnej szyby. W lusterku jedyne co mozna ogladac to
    wspoltowarzyszki podrozy, ale ja takowych nie mialem) Aha, juz wiem. W
    bocznych tez nic nie widzialem. Sa za male.
    Boczne slupki sa wielkosci auta poruszajacego sie sasiednim pasem. Pare
    razy bylem blisko od zignorowania innych na drodze wlasnie dzieki temu,
    ze potrafili w calosci schowac sie za slupkiem.

    Epizod 3: Jazda.
    Zawieszenie chyba pochodzi w prostej linii z wozu drabiniastego. Auto
    swawolnie podskakiwalo na kazdej nierownosci wydajac przy tym
    charakterystyczne dzwieki. Mialem wrazenie ze poruszam sie na pilce
    terapeutycznej, a nie samochodem. Z drugiej strony to czysto subiektywna
    opinia, po 20kkm w hydropneumatyku pewnie kazde auto bedzie wydawac sie
    "wozem z drabin".
    Silnik pracuje zero-jedynkowo. O ile nie wcisniemy gazu do ok. 20% nic
    sie nie dzieje, zas powyzej tych 20% auto az zrywa asfalt i wbija w
    fotel. Na prawde nie przyjmne. O elastycznosci silnika tez nie ma co
    mowic. Pokonywanie klasycznych polskich rond na 3biegu jest nie mozliwe.
    Zapewne ktos sie zaraz doczepi. Odpowiadam. Te same ronda pokonuje
    cytryna z 1.4 na 3 biegu i bez zadnych problemow potrafie pozniej
    plynnie przyspieszyc do predkosci przelotowej. Focus oferuje jedynie
    "zabki". O spalaniu nie wspominam. Przy sredniej predkosci z komputera
    na poziomie 57-60km ten sam komputer wskazuje spalanie na poziomie 8l i
    a ni razu nie przekroczylem 120km/h!

    Epizod 4: Umilanie podrozy.
    Ford zadbał o moja higiene. Gdy tylko mialem kontakt z jakakolwiek
    klamka zewnetrzna w tym samochodzie od razu musialem szukac lazienki,
    zeby umyc rece. O klapie bagaznika nie wspominam przez litosc. Wlasciwie
    zastanawiam sie, czy gdybym mial zalozone rekawiczki to czy na pewno bym
    sie nie pobrudzil.
    Radio. Radio to bardzo przyjemna rzecz. Wiadomo, ze kazdy ma swoje gusta
    i swoje ulubione stacje. Chwala Fordowi za 10pozycyjna pamiec
    zaprogramowanych stacji. Bat dla Forda za system automatycznego
    dostrajania i poszukiwania alternatywnych czestotliwosci. Po prostu nie
    dziala. Aha, tez juz wiem dlaczego. to spisek RM. Jedyna stacja, jaka
    wyszukiwalo radio Forda w trybie automatycznego przeszukiwania to byla
    radiostacja o. Rydzyka. Nadmienic musze, ze przebylem pol Polski. W
    dodatku ta druga polowke liczac, ze w pierwszej znajduje sie Torun.

    Drobnym druczkiem: plusy.
    Sa, a jakze. Plus dla Forda za regulacje kierownicy. Pierwszy raz
    spotkalem samochod w ktorym regulacja dziala w tym obszarze, w ktorym
    chialem. Jak dotad trafialem na samochody, w ktorych regulacja polegala
    na ustawianiu kierownicy w zupelnej odwrotnej pozycji niz zamierzalem ja
    ustawic. W Fordzie natomiast nie zabraklo mi zakresu, a sama regulacja
    odbywa sie w tych plaszczyznach, w ktorych powinna.
    Podstawka pod kubek. IDEALNA. Idealna pod kubki z kawa z McDonald's.

    Gdybym mial czas, to pisalbym do rana. Swiatla przednie, a raczej ich
    natychmiastowe zabrudzenie, jakosc plastikow w srodku, PLASTIK w srodku
    (na drzwiach nie ma ani mm tkaniny - nawet Polonez ja mial!) etc.

    Generalnie - Ford ... wort i ja przy tym zostaje. Czuje sie zmeczony,
    zniesmaczony i zawiedziony po podrozy Focusem. Przypuszczam, ze gdybym
    ta sama podroz odbyl swoim 20letnim Francuzem to pisalbym w tej chwili
    wspomnienia z samej podrozy, m.in. o wyciaganiu TIRa z rowu, stanu
    polskich drog i ich oznakowania, ale nie. Skupiam sie na Fordzie i to
    Ford jest adresatem tego posta.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: