-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!news1.google.com!np
eer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.
com!nx02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.c
om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.
news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: [BLOG] Moja historia z Fordem w tle
Date: Wed, 10 Feb 2010 23:08:33 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 88
Message-ID: <hkvatt$iln$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: eay188.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1265839869 19127 83.14.128.188 (10 Feb 2010
22:11:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Feb 2010 22:11:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254119
[ ukryj nagłówki ]Pozwole sobie opisac moje dzisiejsze odczucia po podrozy za kierownica
Forda Focusa 1.6 z 2007r.
Epizod 1: Ustawienie fotela.
Jako, ze jestem dosc wysoki, a przy tym nieproporcjonalny to wymagam
siedzenia praktycznie calkowicie odsunietego do tylu. Focus zakres
regulacji ma mizerny. Postanowilem wiec wspomoc sie regulacja wysokosci
siedziska, ktora w pewny sposb wplywa takze na odleglosc od kierownicy.
Gdy fotel byl maksymalnie u gory miejsca na nogi magicznie znikalo. Gdy
zas opuscilem fotel kolana mialem zdecydowanie powyzej bioder, co na
prawde nie jest wygodna pozycja do jednorazowej trasy ok. 700km. Gdyby
tylko siedzisko bylo o 5-10cm dluzsze... Po 20km czulem, ze zaczynaja
bolec mnie uda od ciaglego naprezania miesni, gdyz zwyczajnie brakowalo
mi miejsca aby oprzec nogi o siedzisko. Trzymania bocznego tez
praktycznie nie maja (ale o to spierac sie nie bede, ktos kto ma w pasie
72cm nie powinien zabierac glosu, po prostu nikt dzis nie przewiduje, ze
moze istniec ktos tak chudy :)
Epizod 2: Widocznosc.
Inzyniera od umiejscowienia lusterka posadzilbym za kierownica i kazal
przez 24h skrecac tylko w prawo. Owe lusterko zostalo zamontowane tak
nisko, ze podczas skretu w prawo nie mialem praktycznie zadnej
widocznosci. Oprocz rzeczonego lusterka (w ktorym oczywiscie nic nie
widac, bo jedyne co widzialem to zaglowki tylnej kanapy...) Zreszta po
co komu to lusterko? Jesli nie widze nic w bocznych to i tak patrze
przez ramie do tylnej szyby. W lusterku jedyne co mozna ogladac to
wspoltowarzyszki podrozy, ale ja takowych nie mialem) Aha, juz wiem. W
bocznych tez nic nie widzialem. Sa za male.
Boczne slupki sa wielkosci auta poruszajacego sie sasiednim pasem. Pare
razy bylem blisko od zignorowania innych na drodze wlasnie dzieki temu,
ze potrafili w calosci schowac sie za slupkiem.
Epizod 3: Jazda.
Zawieszenie chyba pochodzi w prostej linii z wozu drabiniastego. Auto
swawolnie podskakiwalo na kazdej nierownosci wydajac przy tym
charakterystyczne dzwieki. Mialem wrazenie ze poruszam sie na pilce
terapeutycznej, a nie samochodem. Z drugiej strony to czysto subiektywna
opinia, po 20kkm w hydropneumatyku pewnie kazde auto bedzie wydawac sie
"wozem z drabin".
Silnik pracuje zero-jedynkowo. O ile nie wcisniemy gazu do ok. 20% nic
sie nie dzieje, zas powyzej tych 20% auto az zrywa asfalt i wbija w
fotel. Na prawde nie przyjmne. O elastycznosci silnika tez nie ma co
mowic. Pokonywanie klasycznych polskich rond na 3biegu jest nie mozliwe.
Zapewne ktos sie zaraz doczepi. Odpowiadam. Te same ronda pokonuje
cytryna z 1.4 na 3 biegu i bez zadnych problemow potrafie pozniej
plynnie przyspieszyc do predkosci przelotowej. Focus oferuje jedynie
"zabki". O spalaniu nie wspominam. Przy sredniej predkosci z komputera
na poziomie 57-60km ten sam komputer wskazuje spalanie na poziomie 8l i
a ni razu nie przekroczylem 120km/h!
Epizod 4: Umilanie podrozy.
Ford zadbał o moja higiene. Gdy tylko mialem kontakt z jakakolwiek
klamka zewnetrzna w tym samochodzie od razu musialem szukac lazienki,
zeby umyc rece. O klapie bagaznika nie wspominam przez litosc. Wlasciwie
zastanawiam sie, czy gdybym mial zalozone rekawiczki to czy na pewno bym
sie nie pobrudzil.
Radio. Radio to bardzo przyjemna rzecz. Wiadomo, ze kazdy ma swoje gusta
i swoje ulubione stacje. Chwala Fordowi za 10pozycyjna pamiec
zaprogramowanych stacji. Bat dla Forda za system automatycznego
dostrajania i poszukiwania alternatywnych czestotliwosci. Po prostu nie
dziala. Aha, tez juz wiem dlaczego. to spisek RM. Jedyna stacja, jaka
wyszukiwalo radio Forda w trybie automatycznego przeszukiwania to byla
radiostacja o. Rydzyka. Nadmienic musze, ze przebylem pol Polski. W
dodatku ta druga polowke liczac, ze w pierwszej znajduje sie Torun.
Drobnym druczkiem: plusy.
Sa, a jakze. Plus dla Forda za regulacje kierownicy. Pierwszy raz
spotkalem samochod w ktorym regulacja dziala w tym obszarze, w ktorym
chialem. Jak dotad trafialem na samochody, w ktorych regulacja polegala
na ustawianiu kierownicy w zupelnej odwrotnej pozycji niz zamierzalem ja
ustawic. W Fordzie natomiast nie zabraklo mi zakresu, a sama regulacja
odbywa sie w tych plaszczyznach, w ktorych powinna.
Podstawka pod kubek. IDEALNA. Idealna pod kubki z kawa z McDonald's.
Gdybym mial czas, to pisalbym do rana. Swiatla przednie, a raczej ich
natychmiastowe zabrudzenie, jakosc plastikow w srodku, PLASTIK w srodku
(na drzwiach nie ma ani mm tkaniny - nawet Polonez ja mial!) etc.
Generalnie - Ford ... wort i ja przy tym zostaje. Czuje sie zmeczony,
zniesmaczony i zawiedziony po podrozy Focusem. Przypuszczam, ze gdybym
ta sama podroz odbyl swoim 20letnim Francuzem to pisalbym w tej chwili
wspomnienia z samej podrozy, m.in. o wyciaganiu TIRa z rowu, stanu
polskich drog i ich oznakowania, ale nie. Skupiam sie na Fordzie i to
Ford jest adresatem tego posta.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.10 08:33 bratPit[pr]
- 11.02.10 09:28 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 11.02.10 10:06 PaweL
- 11.02.10 10:27 maciej debski
- 11.02.10 10:43 Jakub Witkowski
- 11.02.10 10:52 bratPit[pr]
- 11.02.10 10:54 Waldek Godel
- 11.02.10 10:56 bratPit[pr]
- 11.02.10 11:43 szerszen
- 11.02.10 11:38 szerszen
- 11.02.10 11:54 J.F.
- 11.02.10 11:41 Katanka
- 11.02.10 12:00 lleeoo
- 11.02.10 12:25 omega_fan
- 11.02.10 12:26 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=