  • 31. Data: 2010-10-21 18:42:02
    Temat: Re: Bardzo mocne sewra
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Thursday, October 21, 2010, 8:36:25 PM, you wrote:

    > Ja tam widzę wszystko dobrze, zresztą kodowanie też jest określone w
    > nagłówkach: Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-13"

    Kodowanie ISO-8859-13 nie jest dopuszczone na polskich grupach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2010-10-22 09:08:27
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Pewnie tak. Skoro inni już produkują.
    > http://www.youtube.com/watch?v=CBHBz15MyNE

    ale ten dvorak ma wszystkie koła kierowane (to co ja chce zrobić)
    a nie sterowanie obrotami (jak w czołgu) o co pytał przedpiśca...
    to piękna kosiarka do specyficznych zastosowań

    my jednak myślimy o czymś uniwersalnym (różne funkcje)
    i autonomicznym (samo kosi ogródek, odśnieża podjazd, zgarnia liście, etc)

  • 33. Data: 2010-10-23 19:43:16
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    qlphon napisał(a):

    > na obecnym etapie, u mnie wewnętrzną burzę myśli wygrywa koncepcja
    > pełnej hydrauliki, czyli platforma (nośnik narzędzi) napędzana przez
    > silniki sok
    > w piastach wszystkich 4 kół
    > do której mocujesz potrzebne "funkcje"

    Przeglądnąłem ofertę różnych silników hydraulicznych i faktycznie pomysł
    niezły.
    Te silniki SOK to chyba nawet mogą służyć za piastę koła - na osi
    zamocować flanszę do felgi a silnik do zwrotnicy i po zabawie.
    Według informacji mogą przenosić duże obciążenia promieniowe i osiowe
    więc chyba mogłyby służyć jednocześnie za łożyskowanie kół.

    A co do skrętu kół. Jaki masz pomysł? Normalny układ kierowniczy plus
    siłownik hydrauliczny?
    Czy może jakiś inny patent? Np. siłownik obrotowy ustawiony pionowo nad
    kołem i pełniący jednocześnie funkcję zwrotnicy?
    (jest możliwość precyzyjnego sterowania kątem obrotu takich siłowników)

    Jeszcze kwestia silnika noży kosiarki lub śruby odśnieżarki.
    Przeglądam tą hydraulikę i jakoś nie widzę silników o dużej prędkości
    obrotowej - co by wymuszało stosowanie jakiś przekładni.
    Jakie prędkości obrotowe osiągają silniki mniejszej mocy?

    --
    M.

  • 34. Data: 2010-10-25 10:01:08
    Temat: Autonomiczna kosiarka - było "Bardzo mocne sewra"
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Przeglądnąłem ofertę różnych silników hydraulicznych i faktycznie pomysł
    > niezły.

    u mnie na razie to numer 1 na liscie przebojów
    ale uważnie patrzę na inne pomysły

> [...]
    > Według informacji mogą przenosić duże obciążenia promieniowe i osiowe więc
    > chyba mogłyby służyć jednocześnie za łożyskowanie kół.

    dokładnie tak!
    po to je skonstruowano

> [...]
    > kołem i pełniący jednocześnie funkcję zwrotnicy?
    > (jest możliwość precyzyjnego sterowania kątem obrotu takich siłowników)

    ja myśle o niezależnym sterowaniu skretem każdego koła
    chaciałbym to jeszcze połaczyć ze sterowaniem "wysokoscią"
    tak, aby maksymalnie uprościć same narzędzia (np. kosiarka już bez regulacji
    wysokości cięcia)

> [...]
    > obrotowej - co by wymuszało stosowanie jakiś przekładni.
    > Jakie prędkości obrotowe osiągają silniki mniejszej mocy?

    pierwsze podejscie do googla " charakterystyka silników hydraulicznych"
    i mi wyszło, że maksymalna prędkośc obrotowa jest w okolicach 4-5 tys
    obrotów/min
    imho to wiecej niż potrzeba...
    ;-)