  • 11. Data: 2013-12-05 17:13:52
    Temat: Re: Automatyczny reset kotła gazowego
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    > Z tego co pamiętam, takie rzeczy odkamienia się jakimś zajzajerem
    > (Salzsäure, kws solny, HCl).

    Ok, poczytałem trochę i wiem już, gdzie ten wymiennik siedzi i jak go
    wyciągnąć. Po 4 latach pracy ma prawo być zakamieniony i chyba od niego
    zacznę. Wg tych opisów zawór trójdrożny też domaga się czyszczenia
    (grzeje wodę c.o. razem z c.w.u.). Znalazłem też instrukcję serwisową,
    więc powalczę najpierw z tymi tematami, jak się nic nie uda poprawić,
    będę całkował, różniczkował i resetował.

    Dzięki za odpowiedzi.
    g.

  • 12. Data: 2013-12-05 17:49:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    gizmo napisało:

    > Ok, poczytałem trochę i wiem już, gdzie ten wymiennik siedzi i jak go
    > wyciągnąć. Po 4 latach pracy ma prawo być zakamieniony i chyba od niego
    > zacznę.

    To się powinno dać zrobić bez wymontowywania czegokolwiek. I tak najlepiej
    to robić. Do obiegu wodu użytkowej wlewa się tego zajzajeru (ok, kwas
    cytrynowy może być nawet lepszy).

> [...]
    > c.o. razem z c.w.u.). Znalazłem też instrukcję serwisową, więc powalczę
    > najpierw z tymi tematami, jak się nic nie uda poprawić, będę całkował,

    Mój kocioł działał nie 4, a 22 lata. I nic się nie zakamieniło, nie
    zatkało, zawór trójdrożny też nie ryksztosuje, zablindowany jak trzeba,
    widać w swoim czasie był na szoner robiony. Tyle że mu się te wszystkie
    termostaty porozlatywały -- jeszcze takie mechaniczne, z miedzianymi
    baniaczkami z gazem, miedzianymi rurkami i stykami. Chodziły mi przez
    czas jakiś po głowie gupie pomysły, żeby to samemu na nowo zrobić na
    jakimś mikrokontrolerze. Ale jak zobaczyłem, za ile można teraz kupić
    nowy kocioł, to mi się odechciało. Kupiłem niemal identyczny, w części
    hydraulicznej, jak ten stary. W zeszły wtorek wymieniłem. Grzeje.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2013-12-05 20:03:58
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "gizmo" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > instrukcję serwisową, więc powalczę najpierw z tymi tematami, jak się
    > nic nie uda poprawić, będę całkował, różniczkował i resetował.

    A filtry wyczyszczone?
    Może by tak od tego zacząć?

  • 14. Data: 2013-12-05 21:35:54
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Co to znaczy "wymieni.lem" ?
    Bez projektu ?
    Bez uprawnień ?
    Bez niezbędnego autoryzowanego serwisu z certyfikatem ?
    Bez wystąpienia o pozwolenie na budowę ?
    Bez odbioru technicznego ?
    Bez pieczątki ?

    Nic...tak tylko sobie ...;-).

  • 15. Data: 2013-12-05 21:51:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gizmo wrote:

    > Znalazłem na Elektrodzie:
    > Kod błędu F99(szczegółowy COD 65-d81) to nieprawidłowa praca układu
    > przygotowania CWU,niedrożność wymiennika ciepła lub mała wydajność
    > pompy ładującej .Może to oznaczać również(szczegółowy COD 65-d37)
    > nieprawidłowy odczyt prędkości wentylatora- uszkodzony tachometr
    > wentylatora.
    > Pytanie, jak odczytać ten błąd szczegółowy?
    >
    > Pojawiła się też sugestia, że może to być problem zakamienionego
    > wymiennika płytowego cwu. Da się to jakoś ewentualnie odkamienić?

    skad jesteś... okolice krakowa?

    nie ma tam u was naprawdę kompetentnego serwisanta?

  • 16. Data: 2013-12-05 21:55:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gizmo wrote:
> [...]
    > mówiąc kilka razy na dobę wymaga resetu.
    > Serwis z tym walczy od jakiegoś czasu, ale bez efektów.
    >
    > Wymyśliłem, że gdyby zasilić kocioł przez przekaźnik (stycznik?
    > triak?) sterowany układem reagującym na migającą czerwoną diodę (ok.
    > 0,5Hz, 50%), to można uniknąć tego, co mam teraz - albo wyziębienia
    > domu po kilku godz. nieobecności, albo sauny po powrocie.
    >
    > Znajdzie się ktoś, kto naszkicuje schemat takiego układu? Polutować
    > potrafię, ale sam nie wymyślę.
    >
    > Wiem, że to druciarstwo o trzeba kocioł naprawić, ale to jeszcze może

    no i jak ktoś napisał auto reset może sie skońćzyć albo ostatecznym
    uszkodzeniem kotła albo czymś gorszym...

    w pewnej firmie mieli problem z wentylacją, padała pompa do nagrzewnicy
    wodnej...

    zabezpieczenie p.zamrozeniowe wyłączało centralę, zamykało przepustnice i
    sygnalizowało błąd, mundra obsługa lokalu kasowała błąd i tak raz za razem,
    za którymś kolejnym razem z pod sufitu zaczęła sie lać woda....

    na naprawie trzech central naprawdę dobrze zarobiłem... :)

  • 17. Data: 2013-12-05 21:58:10
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.12.2013 15:07, gizmo pisze:

    > Znajdzie się ktoś, kto naszkicuje schemat takiego układu? Polutować
    > potrafię, ale sam nie wymyślę.

    nie wiem dlaczego, ale koledzy na 100% potrafią, tylko nie chcą. ja moze
    zacznę, może któryś mnie wyśmieje i pochwali się swoim pomysłem. na
    pewno potrzebujesz przekaźnik, zasilany z kilku wolt, a rozwierający
    styki które wytrzymują 230V. (czy styki jakoś trzeba zabezpieczać?)
    na pewno musisz mieć zasilacz, niezależny od pieca. na pewno
    tranzystor+fotodiodę/fotorezystor albo fototranzystor. tranzystor tak
    trzeba połączyć z przekaźnikiem, aby zadziałanie tranzystora uruchamiało
    przekaźnik. Parę dekad temu, zadziałanie tranzystora bc108 wymuszałem
    dotykając palcem dwóch nóżek tranzystora. Ty musisz go zmusić do
    działania diodą z pieca. Jak Ci zależy - rób doświadczenia.
    ToMasz

    PS drugi tranzystor+kondensator spowoduje że zadziałanie przekaźnika
    wydłużysz do kilku sekund - w zależności od pojemności.

  • 18. Data: 2013-12-05 22:11:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-05 17:13, gizmo wrote:
    > Znalazłem też instrukcję serwisową,

    Mam też kocioł tej firmy i profilaktycznie mam prośbe: możesz się nią
    podzielić :)? Potrzebuje na zaś, bo kocioł nówka...

  • 19. Data: 2013-12-06 06:43:52
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-12-05 15:07, gizmo pisze:
    > Witajcie,
    >
    > mam nast. problem - gazowy kocioł dwufunkcyjny (Saunier Duval - nigdy
    > więcej)

    Inne =/= lepsze.

> [...]
    > 50%), to można uniknąć tego, co mam teraz - albo wyziębienia domu po
    > kilku godz. nieobecności, albo sauny po powrocie.

    Niedawno walczyłem z elektroniką mojego kotła, ze 2 doby mieszkanie było
    nieogrzewane i tragedii nie było, w najzimniejszym miejscu 19 stopni. Na
    zewnątrz ~0.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2013-12-06 09:32:25
    Temat: Re: Automatyczny reset kot?a gazowego
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    W dniu 2013-12-05 17:13, A.L. pisze:
    > Wybuchy kotlow gazowych to speklakularne i widowskowe zdarzenia.
    > Proosze podac adres i termin wdrozenia pomyslu. Przyjde pobserwowac

    Nie dramatyzujmy, chodzi o układ, który zrobi to samo co robię ręcznie,
    tylko szybciej. Przez to będzie bezpieczniej.
    A że naprawić trzeba, to wiem. Tyle, że serwis kasuje ok. 200zł za
    wizytę, zmienia prędkość wentylatora spalin (która wg instrukcji powinna
    być ustawiona wg jednoznacznie zdefiniowanego algorytmu, a wg uważania)
    i wyjeżdża z dobrą radą, żeby "obserwować".
    Oczywiście mogę w domu nie grzać do czasu naprawy - tylko jak wtedy
    obserwoować?

    g.