eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat w górach.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 51. Data: 2021-08-02 21:52:55
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2021 o 21:11, J.F pisze:

    >> Trójka akurat ma lockup. I zaskakująca dobrze sobie na tej trójce radzi,
    >
    > Hm, lockup jest chyba na sprzegle/przekladni hydrokinetycznej,
    > powinno dzialac na kazdym biegu ?

    Zaoszczędzili i nie każdy ma... Poważnie.

    > moj manual na 2-ce ma juz min ~15 km/h.


    Mój jak dizel chodzi i jak lekko wciskasz gaz to zmienia między 1600 a
    1800. Posrać się można z tą ich ekologią. A i tak pali 18l LPG;)


    --
    Shrek


  • 52. Data: 2021-08-03 10:42:16
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 21:52:55 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 02.08.2021 o 21:11, J.F pisze:
    >>> Trójka akurat ma lockup. I zaskakująca dobrze sobie na tej trójce radzi,
    >> Hm, lockup jest chyba na sprzegle/przekladni hydrokinetycznej,
    >> powinno dzialac na kazdym biegu ?
    >
    > Zaoszczędzili i nie każdy ma... Poważnie.

    Hm, ja to moze zle rozumiem - ale ten lockup jest na przekladni
    hydrokinetycznej. Przekladnia jest jedna wspolna,
    wiec jak "nie kazdy ma" ?
    Znowu jakis blad software?

    Zaraz ...
    -w manualu na jedynce ... zle mi sie jedzie, jakis taki "sztywny" sie
    naped robi, noga z gazu, a wszyscy "leca do przodu". Moze bylby sens
    nie blokowac hydro.

    -moze i na 2-ce bylby sens, bo czasem trzeba jechac wolniej i
    manewrowac na "polsprzegle" ...


    -ta przekladnia nie podnosi czasem obrotow? Moze konieczna do wyzszych
    predkosci i nie mozna zblokowac.
    No ale jak - wysoka predkosc wysoka moc, i tracic sporo mocy w hydro?

    >> moj manual na 2-ce ma juz min ~15 km/h.
    >
    > Mój jak dizel chodzi i jak lekko wciskasz gaz to zmienia między 1600 a
    > 1800. Posrać się można z tą ich ekologią. A i tak pali 18l LPG;)

    No ale jak lekko gaz ... moze wiecej obrotow nie trzeba.
    Pieprzyc panewki :-)

    Gdy tak jeszcze potrafil bieg szybko zmienic w razie depniecia ...
    DSG ponoc potrafi, o ile jest przygotowana, a tu na jaka zmiane
    powinna byc przygotowana?



    J.


  • 53. Data: 2021-08-03 10:55:33
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 21:50:33 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 02.08.2021 o 21:08, J.F pisze:
    >> A jak sie w trybie recznym "luz" wrzuca?
    > Nijak.

    >> Sam sie wrzuci ?
    > Poniekąd tak - jak nie masz lockupa zapiętego to w sumie taki luz jak
    > nie wciszkasz gazu, bo konwenter w jedną stronę działa.

    No ale dojezdzam do swiatel na recznym biegu, i co - noga z gazu, a
    potem hamulec, a hydro zalatwi reszte?

    Przy czym ja to lubie luz wrzucic na dlugo przed swiatlami i dotoczyc
    sie rozpedem ... tu jakos srednio sie to uda ?

    J.


  • 54. Data: 2021-08-03 13:44:44
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, August 2, 2021, 1:26:51 PM, you wrote:

    [...]

    > Cavalino pisal, ze jakis elektryk ma "zmiane biegu" i mozna ustawic
    > stopien "hamowania silniem" czyli odzysku energii.

    W elektrykach i hybrydach Hondy masz ,,bieg" B, gdzie jednym pedałem -
    gazu - zarówno przyśpieszasz jak i hamujesz silnikiem z odzyskiem
    energii a dopiero w ostatniej fazie z użyciem klocków.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 55. Data: 2021-08-03 13:49:18
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, August 3, 2021, 10:55:33 AM, you wrote:

    [...]

    > Przy czym ja to lubie luz wrzucic na dlugo przed swiatlami i dotoczyc
    > sie rozpedem ... tu jakos srednio sie to uda ?

    Zapomnij. I zrezygnuj ze średniowiecznych przyzwyczajeń.
    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 56. Data: 2021-08-03 14:02:31
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 13:44:44 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, August 2, 2021, 1:26:51 PM, you wrote:
    > [...]
    >> Cavalino pisal, ze jakis elektryk ma "zmiane biegu" i mozna ustawic
    >> stopien "hamowania silniem" czyli odzysku energii.
    >
    > W elektrykach i hybrydach Hondy masz ,,bieg" B, gdzie jednym pedałem -
    > gazu - zarówno przyśpieszasz jak i hamujesz silnikiem z odzyskiem
    > energii a dopiero w ostatniej fazie z użyciem klocków.
    > [...]

    Ogolnie ma to jak najbardziej sens, bo wszak pedal gazu sluzy do
    regulacji predkosci :-)

    Tylko jak zwykle diabel tkwi szczegolach - czyli jak to oprogramowac,
    zeby kierowca byl zadowolony :-)

    Zeby sie dalo "mocno zwalniac silnikiem", "slabo zwalniac silnikiem",
    zjezdzac ze stromej gory itp.

    J.


  • 57. Data: 2021-08-03 14:07:09
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 13:49:18 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, August 3, 2021, 10:55:33 AM, you wrote:
    > [...]
    >
    >> Przy czym ja to lubie luz wrzucic na dlugo przed swiatlami i dotoczyc
    >> sie rozpedem ... tu jakos srednio sie to uda ?
    >
    > Zapomnij. I zrezygnuj ze średniowiecznych przyzwyczajeń.

    I jakis trybow manualnych w automatycznej skrzyni :-)

    Przyzwyczajenie ogolnie mam takie, ze jade szybko i jak wiem, ze za
    kilometr musze zwolnic, bo zakret czy swiatla ... no to na luz w
    odpowiednim momencie, i auto sie toczy.

    Tak czy inaczej - musze zwolnic, a czasem nawet zatrzymac sie calkiem
    ... i jak to w trybie manualnym automatu wyglada?

    J.


  • 58. Data: 2021-08-03 14:59:57
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2021 o 14:07, J.F pisze:
    > On Tue, 3 Aug 2021 13:49:18 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >> Hello J.F,
    >> Tuesday, August 3, 2021, 10:55:33 AM, you wrote:
    >> [...]
    >>
    >>> Przy czym ja to lubie luz wrzucic na dlugo przed swiatlami i dotoczyc
    >>> sie rozpedem ... tu jakos srednio sie to uda ?
    >>
    >> Zapomnij. I zrezygnuj ze średniowiecznych przyzwyczajeń.
    >
    > I jakis trybow manualnych w automatycznej skrzyni :-)
    >
    > Przyzwyczajenie ogolnie mam takie, ze jade szybko i jak wiem, ze za
    > kilometr musze zwolnic, bo zakret czy swiatla ... no to na luz w
    > odpowiednim momencie, i auto sie toczy.

    I spala paliwo, choć nie musi.
    Przyzwyczajenie rodem z syrenki chyba.


  • 59. Data: 2021-08-03 15:08:28
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W jakimś sensie tak, bo hydrokinetyki do przodu zawsze pracowały ("pełzanie").


    -----
    > tu jakos srednio sie to uda?


  • 60. Data: 2021-08-03 15:41:20
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.08.2021 o 14:07, J.F pisze:

    > Tak czy inaczej - musze zwolnic, a czasem nawet zatrzymac sie calkiem
    > ... i jak to w trybie manualnym automatu wyglada?

    Będzie zrzucał biegi do najniższego, po czym będzie się toczył aż nie
    naciśniesz hamulca i się nie zatrzymasz.
    Nawet w trybie manualnym skrzynia zrzuca biegi w dół, żeby silnik nie
    zgasł. Tak przynajmniej dzieje się to w DSG, ale jak kiedyś jeździłem
    automatem z konwerterem hydrokinetycznym to działało to tak samo.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: