-
51. Data: 2010-11-28 11:06:27
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
news:1bu5h7prh0dva.dlg@rower.power.pl...
> Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a):
>
>> Najpierw ręczny, potem P i dopiero wtedy wyłączenie silnika. Koledzy
>> wyjasnili wyzej dlaczego.
>
> No OK. A jeszcze takie coś - rozumiem że z wyłączonym silnikiem mam
> wajchą nie machać? Pomijam np. awaryjne włączenie N.
>
Generalnie nie ma takiej potrzeby, poza nielicznymi sytuacjami awaryjnymi.
Z holowaniem należy uważać i robić to zgodnie z instrukcją producenta
samochodu (a każdy ma inne zasady i różne ograniczenia - zwykle co do
dystansu i prędkości)
Jeśli chcesz przepchnąć auto na podwórku nic sie nie stanie, jak wyłączysz P
i wrzucisz N
Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N
Gasić samochód należy *tylko* na P lub N
Często skrzynia sterowana jest i smarowana cisnieniem oleju, a to jest
dopiero kiedy silnik pracuje.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
52. Data: 2010-11-28 11:16:55
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
news:qmkr3n3rsupz.dlg@rower.power.pl...
> Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisał(a):
>> Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na
>> zlom oddac...
> Konkrety proszę :)
> OK, znalazłem, stówka za 5l baniak, wymiana co 160Mm. Więc nie wiem
> gdzie tragedia.
Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten
z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys.
Lancuch/pas do cvt to koszt ok 1200 zl, dochodza jeszcze ewentualnie kola i
inne bzdety do tego robocizna 1000 i remont kosztuje tyle co cale auto.
--
Picasso
-
53. Data: 2010-11-28 11:48:29
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sun, 28 Nov 2010 11:16:55 +0100, P_ablo napisał(a):
> Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten
> z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys.
>
> Lancuch/pas do cvt to koszt ok 1200 zl, dochodza jeszcze ewentualnie kola i
> inne bzdety do tego robocizna 1000 i remont kosztuje tyle co cale auto.
Już jestem niemal pewien że tam jest "zwykły" automat 3-biegowy, CVT to
nowe Swifty. Olej tak jak piszę, jakoś 20-25zł/litr, skrzynia ma 5l.
Wymiana co 160 tysięcy. Zatem chyba wielkiej wtopy nie ma (no, jak się
zepsuje to rzeczywiście jestem w żopu, opłacalność naprawy żadna).
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
54. Data: 2010-11-28 12:55:23
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 10:57:05 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
> news:ics3fv$ivd$44@news.onet.pl...
>> Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak
>> wystukał:
>>
>>> masti <g...@t...hell> napisał(a):
>>>
>>>
>>>
>>>> uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(
>>>>
>>> Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i
>>> na niej całkiem dobrze hamował silnikiem.
>>
>> hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować. nie żebym się czepiał ale
>> pytamboniewiem
>
>
> jak co?
>
> To, ze nie ma kół zębatych, nie znaczy, ze nic nie przenosi napędu. W
> uproszczeniu jest sobie pasek, na dwóch stożkach, a przełożenia zmienia
> sie za pomocą przesuwania paska wzdłóż osi stożków (na jednym srednica
> sie zwiększa, na drugim zmniejsza). Oba stożki jednak są przecieć stale
> połączone. Wystarczy, ze zablokuje sie przesuwanie paska względem osi
> stozków i mamy zablkowane przełożenie (i tak wlasnie "symuluje sie"
> poszczególne biegi).
no jak to działa to wiem
> Tym samym, jeśli zblokuje sie "wirtualny bieg" to będzie hamował
> silnikiem. Nie wiem jakie tam jest sprzęgło ... bo moze w tym tkwić
> problem, ale wątpie żeby występował efekt wolnego koła.
> Najprawdopodobniej jest sprzęgło elektromagnetyczne ale wg mnie jakie by
> nie bylo i tak może przeniesc moment z kół na silnik.
no właśnie o to chodzi. Czy będzie przenosić czy nie to sprawa konstrukcji
skrzyni
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
55. Data: 2010-11-28 12:55:39
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 06:36:26 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:
> Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>
>>> Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno
>>> CVT. Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" -
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift
>
> No tak, to TY dałeś ciała :) Poczytaj o czym pisałem - Swift rocznik
> _95_. Ten Swift z angielskiej Wiki to 04 i nowsze. Starsze w angielskiej
> nazywają się Cultus (swoją drogą to taki Swift jak ten pierwszy Cultus
> na zdjęciu).
mea culpa :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
56. Data: 2010-11-28 13:41:17
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
cita\) wystukał:
> Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N
czasem na 1
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
57. Data: 2010-11-28 13:51:39
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: to <t...@a...xyz>
begin JAM
> A zapalac silnik nas korbe umiesz ?
Gdyby większość aut trzeba było tak zapalać to bym umiał. Durne
porównanie.
--
ignorance is bliss
-
58. Data: 2010-11-28 13:52:20
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: to <t...@a...xyz>
begin Rafał \"SP\" Gil
>>> jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
>>> nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
>>> uwagę?
>> Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...
>
> Dlaczego niby ?
Przeczytaj jeszcze raz moją krótką wypowiedź zwracając uwagę na każdy
wyraz, to powinno sporo rozjaśnić...
--
ignorance is bliss
-
59. Data: 2010-11-28 14:33:26
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: "hants" <m...@h...pl>
"MadMan" <m...@n...wp.pl> wrote in message
news:1bu5h7prh0dva.dlg@rower.power.pl...
> Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a):
>
> No OK. A jeszcze takie coś - rozumiem że z wyłączonym silnikiem mam
> wajchą nie machać? Pomijam np. awaryjne włączenie N.
Mozesz nią sobie machać, tyle, ze to kompletnie bez sensu.
Mam specjalny kluczyk do zamka przy dzwigni, aby przy wyłączonym silniku
można było zmienić bieg, np na N i holować (się)
Poza tym niemogę wyjąć kluczyka ze stacyjki, dopóki nie przerzucę na N lub
P. Przy pracującym silniku i stojącym aucie nie mogę wrzucić D lub R bez
wcisnięcia hamulca.
Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze
względu na bezpieczeństwa. Dlatego dziwią mnie zidiociali własciciele Toyot
w USA, którzy nie mogli zatrzymać własnych pojazdów.
Ogólnie rzecz biorąc bardzo się wahałem kilka lat temu przed zakupem
automatu, pmsowicze mnie wyedukowali i teraz wiem jedno - następna fura to
tez bedzie automat.
-
60. Data: 2010-11-28 15:24:33
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: Robson <r...@...pl>
> uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(
To nie jest CVT, to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM.
R