  • 31. Data: 2010-11-27 23:29:54
    Temat: Re: Automat - co i jak?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > są 2 sposoby sterowania CVT:
    > 1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod
    > wpływem obciążenia
    > 2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i nawet
    > "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia do
    > określonej pozycji.
    >
    > u ciebie jest to drugie

    OK, to już rozumiem. Dzięki.
    A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 32. Data: 2010-11-27 23:36:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    > u ciebie jest to drugie

    OK, to już rozumiem. Dzięki.
    A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania?

    Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno CVT.
    Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" -
    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 33. Data: 2010-11-27 23:49:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:36:32 +0100 osobnik zwany MadMan
    wystukał:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2010-11-27 23:50:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:icruno$ecg$1@news.dialog.net.pl...

    > Podkreślenie mi się źle wstawiło. Chodziło mi o zdjęcie nogi z gazu.

    z hamulca, z hamulca nożnego oczywiście :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 35. Data: 2010-11-28 00:02:25
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(

    Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na niej
    całkiem dobrze hamował silnikiem.

  • 36. Data: 2010-11-28 00:16:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak
    wystukał:

    > Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na
    > niej całkiem dobrze hamował silnikiem.

    hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować.
    nie żebym się czepiał ale pytamboniewiem

  • 37. Data: 2010-11-28 02:22:09
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-27 22:29, Wmak pisze:

    > Bo polubisz i potem zawsze będziesz tylko automaty kupować...

    I bardzo dobrze. Automaty są fajne.

    A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak
    z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego
    nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój.

    Ja po 1. automacie (Omega A) jak miałem wybór, to zawsze
    kupowałem automaty. I to się nie zmieni.
    I to takie klasyczne - hydrauliczne.

    Chociaż PDK zrobiło na mnie ogromne wrażenie, szczególnie w Turbo S.

  • 38. Data: 2010-11-28 02:41:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    > A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak z pływaniem
    > lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego nie robił, to nie
    > zapomnisz. Wiec się nie bój.

    Ale trzeba się najpierw nauczyć. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 39. Data: 2010-11-28 04:51:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze:

    > Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

    Dlaczego niby ?

    Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadając do auta, łapię
    kierę i obracam obszyciem (kręcę manetką ze względu ciągłego
    jeżdżenia skuterem) ...

    Grunt, żeby sprawca wątku też jeździł normalną skrzynią biegów.

    Dzięki różnorodności napędów nie mam problemów w przesiadkach:

    1. mocne vs słabe AUTO
    2. słabe vs mocne AUTO
    3. automat vs ręczna skrzynia
    4. ręczna vc automatyczna skrzynia\
    5. rower vs auto
    6. auto vs rower
    7. skuter vs auto/rower\

    Cokolwiek nie miałbyś na myśli, powiedz o co Ci chodzi w
    momencie gdy czepiasz się automatów w samochodzie ?

    6008

  • 40. Data: 2010-11-28 04:52:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-11-28 02:22, megrims pisze:

    > A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak
    > z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego
    > nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój.

    Ponoć jazda skuterem jest jak seks z grubą babą ... fajnie się
    na nich jeździ, ale wstyd się kolegom pokazać ;)

    6008