  • 1. Data: 2014-03-24 10:51:48
    Temat: Auto firmowe - zostawić, sprzedać, VAT etc.
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    Od 1 kwietnia zmieniają się na niekorzyść przepisy dot. aut firmowych.
    Pytanie dot.
    Panda z kratką - auto ma 2 siedzenia - homol. cięż.
    Opel z kratką - 4 miejsca siedzące - homol. cięż.
    Gdzieś wyczytałem, że po 1 kwietnia 2014 roku zmieniają się na niekorzyść
    przepisy. Tzn. przy sprzedaży auta trzeba będzie doliczyć 23% VAT.
    Gdy teraz firma sprzeda os. fizycznej auto to tego podatku nie trzeba
    doliczać.
    Czy warto sprzedać teraz takie auto? Czy zostawić o rozliczać paliwo,
    części, ubezpieczenia etc.
    Macie przemyślenia?
    A może o jakaś darowizna żonie itp.

  • 2. Data: 2014-03-24 11:24:20
    Temat: Re: Auto firmowe - zostawić, sprzedać, VAT etc.
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-24 10:51, Sawesk pisze:
> [...]
    > doliczać.
    > Czy warto sprzedać teraz takie auto? Czy zostawić o rozliczać paliwo,

    nie wczytywałem się w przepisy, ale w marcu sprzedawałem auto i księgowa
    twierdziła, że od początku roku weszły przepisy dzięki którym muszę
    wystawić FV23% przy sprzedaży, więc raczej się spóźniłeś.

    Łukasz

  • 3. Data: 2014-03-24 17:01:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sawesk" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > Gdzieś wyczytałem, że po 1 kwietnia 2014 roku zmieniają się na niekorzyść
    > przepisy. Tzn. przy sprzedaży auta trzeba będzie doliczyć 23% VAT.

    Ten kant (nie można odliczyć, albo można 50%, ale naliczyć trzeba 100%) nie
    ma szans się ostać w dowolnym sądzie.
    Długo nie będzie obowiązywał.

    > Gdy teraz firma sprzeda os. fizycznej auto to tego podatku nie trzeba
    > doliczać.

    Gdy sprzedaje się firmie też nie.

  • 4. Data: 2014-03-24 20:53:27
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > niekorzyść przepisy. Tzn. przy sprzedaży auta trzeba będzie doliczyć 23%
    > VAT.

    księgowość.infor.pl

    PRZYKŁAD 1

    W kwietniu 2004 r. podatnik kupił samochód osobowy i nie odliczył VAT
    przy jego nabyciu - w ówczesnym stanie prawnym nie istniało prawo do
    rozliczenia VAT przy nabyciu samochodów osobowych. Samochód służył jego
    działalności gospodarczej opodatkowanej i niezwolnionej od VAT. W
    styczniu 2014 r. podatnik postanowił sprzedać ten pojazd. Dokonując
    dostawy samochodu, podatnik musi naliczyć 23% VAT.

  • 5. Data: 2014-03-24 21:25:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w

    >Ten kant (nie można odliczyć, albo można 50%, ale naliczyć trzeba
    >100%) nie ma szans się ostać w dowolnym sądzie.
    >Długo nie będzie obowiązywał.

    Znajac nasze sady - 3 lata co najmniej, choc nie wiem kto i na jakiej
    podstawie mialby kierowac tam sprawe, i o co.

    A jakies ogolne zasady nie obowiazuja - nie bylo mozliwosci odliczyc
    VAT, to i sprzedaje sie bez VAT ?

    J.

  • 6. Data: 2014-03-24 22:24:49
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > nie wczytywałem się w przepisy, ale w marcu sprzedawałem auto i księgowa
    > twierdziła, że od początku roku weszły przepisy dzięki którym muszę
    > wystawić FV23% przy sprzedaży, więc raczej się spóźniłeś.

    była już interpretacja ze jeśli przy zakupie nie przysługiwało odliczenie,
    nie trzeba doliczac

  • 7. Data: 2014-03-24 22:37:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w

    > Znajac nasze sady - 3 lata co najmniej, choc nie wiem kto i na jakiej
    > podstawie mialby kierowac tam sprawe, i o co.

    A kto kierował o vat za kratki, nawet do Strasbiurga, to samo dotyczy
    głupiej kiery po prawej stronie?

    > A jakies ogolne zasady nie obowiazuja - nie bylo mozliwosci odliczyc VAT,
    > to i sprzedaje sie bez VAT ?

    No właśnie obowiązywały.
    Teraz już nie.

  • 8. Data: 2014-03-24 22:37:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > była już interpretacja ze jeśli przy zakupie nie przysługiwało odliczenie,
    > nie trzeba doliczac

    A gdzie taka interpretacja?

  • 9. Data: 2014-03-24 23:22:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Mar 2014 22:37:26 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A kto kierował o vat za kratki, nawet do Strasbiurga, to samo dotyczy
    > głupiej kiery po prawej stronie?

    Przy kierownicy miales najpierw decyzje administracyjna, a potem
    niezgodnosc z unijnymi zasadami.

    A tu co - chcesz od razu do Brukseli, czy sprzedac bez VAT, zglosic
    sie do kontroli, zaplacic kare ... ale jest decyzja ktora mozna
    zaskarzyc w SA ...

    J.

  • 10. Data: 2014-03-25 19:47:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

> [...]
    >
    > A tu co - chcesz od razu do Brukseli, czy sprzedac bez VAT, zglosic
    > sie do kontroli, zaplacic kare ... ale jest decyzja ktora mozna

    Można wystąpić o wiążącą interpretację i ją zaskarżyć.