  • 91. Data: 2010-02-19 22:39:33
    Temat: Re: Asistance z holowaniem do domu a nie do najbliższego serwisu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hlm82i$8ih$1@inews.gazeta.pl...

    > Wyjezdzajac do Indii na polowanie, pewnie ubezpieczyl bym sie od takich
    > wypadkow. Dlaczego by nie?

    Mówiliśmy o Polsce :-)

    > Zastanawia mnie jedynie, z czego wynika Twoj problem z akceptacja innego
    > stosunku do potencjalnego ryzyka i niewygody z nim zwiazanej u innych
    > osob.

    Bo to jest jakiś straszny pesymizm... Zakładasz z góry że wpadniesz
    w tarapaty i opłacasz niejako z góry awarię auta, która może się nie
    zdarzyć wcale przez następne 10 - 15 lat... Zwłaszcza jak ktoś wymienia
    auta na nowe co 3-5 lat a nie jeździ jednym sztruclem do zajeżdzenia go.

    > Skladki emerytalne placisz? Przeciez mozesz wcale nie dozyc wieku
    > emerytalnego.

    I tu jest chyba róznica między nami = ja jestem optymistą a Ty pesymistą.
    Jako optymista zakładam że auto mi się nie zepsuje i dożyję emerytury.
    Dlatego nie płacę assistance i odkładam na emeryturę :-) Ty pewnie robisz
    odwrotnie: assistance płacisz a emeryturę po co? Przecież pechowiec jesteś
    który gubi telefony komórkowe i zostawia światła włączone co mu aku
    rozładowują i musi mieć wykupioną polisę od fajtłapowatości... :-)

    > Widzisz - ja nie jestem w stanie samemu odholowac samochod. A na
    > dzwonienie po znajomych, zeby znalezc lokalnego laweciarza, nastepnie
    > dzwonienie po samochod zastepczy i pewnie jeszcze powrot kilkadziesiat/set
    > kilometrow za kilka dni po naprawiony samochod niestety nie jestem w
    > stanie sobie pozwolic. Tak, jestem malo zaradny.

    Ale dlaczego zakładasz z góry że to się w ogóle kiedyś wydarzy??
    Bądź większym optymistą...

    A jak się już wydarzy to weźmiesz parę stówek kredytu i spłacisz go
    w kilka miesięcy, prawda?

  • 92. Data: 2010-02-19 23:19:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 15:34:04 -0600, Pszemol wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >Może to zabrzmi brutalnie, ale jeśli w rodzinie jest jeden żywiciel: mąż,
    >to utrzymanie żony 24/7 z pewnością więcej kosztuje niż stawka za godzinę
    >niańki/gosposi pracującej 10 godzin dziennie...

    10h moze nie wystarczyc jesli sie chce utrzymac poziom zarobkow.
    A ile sie obecnie placi opiekunce ?

    >To nie zadziała, bo ubezpieczenie na życie często daje inna firma...

    No coz, ogladajac czasem amerykanskie firmy, to wychodzi na to ze jak
    pokazesz stosowne zaswiadczenie od lekarza o raku czy innej powaznej
    chorobie, to ubezpieczyciel jest ci sklonny wyplacic od reki np 50k,
    zamiast pelne 100k za najblizszych kilka lat.
    Moze to tylko wymysl rezyserow, ale za 50k to juz mozna sie troche
    podleczyc.

    J.

  • 93. Data: 2010-02-20 16:59:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 10h moze nie wystarczyc jesli sie chce utrzymac poziom zarobkow.
    > A ile sie obecnie placi opiekunce ?

    Nie wiem ile godzin Ty pracujesz ale zakladalem typowego pracownika
    co siedzi w firmie 8 godzin i dolozylem 2 godziny na dojazdy + zakupy.

> [...]
    > zamiast pelne 100k za najblizszych kilka lat.
    > Moze to tylko wymysl rezyserow, ale za 50k to juz mozna sie troche

    L0L :-)
    Nie wiem jakie filmy Ty ogladasz ale za 50 k $ to w amerykanskim
    szpitalu to Ci moze jakies skomplikowane zlamanie nogi po wycieczce
    na narty wylecza... Syn kolegi zlamal reke na rowerze i nawet w szpitalu
    nie lezal jednego dnia - rachunek za nastawienie reki i wsadzenie
    w gips mu przyslali do domu $6000. A koszt choroby nowotworowej??

    Pierwsze z brzegu wygooglane:
    http://www.winningcancer.com/txt/costs-of-cancer-tre
    atments/

    Cytuje:
    Cost-effectiveness, as measured by the cost of an additional year
    of life gained, was poor, with a high average cost of $403,142.
    When analyzed by disease severity, the cost per additional year
    gained for local and regional disease was $143,614 and 145,861,
    respectively. For metastatic cancer, the cost per additional year
    gained was $1,190,322.

    Jak sam widzisz mowa tu o setkach, milionach dolarow NA ROK
    a Ty masz jakies nadzieje sie "poleczyc troche" za 50 tysiecy... :-)
    Nauka zycia z fabularnych filmow nie zaprowadzi Cie zbyt daleko :-)

  • 94. Data: 2010-02-21 21:18:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 23:40:34 +0100, J.F. napisał(a):

    > A w jakim konkretnie ubezpieczeniu, a najlepiej link do OWU ..

    Chyab się to nazuywa 'salon plus' czy jakoś tak. Nie wiem jakie, wiem jak
    działa :D

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 95. Data: 2010-02-21 21:20:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 10:12:16 +0100, Lukasz napisał(a):

    > napisz coś więcej

    Takie ubezpieczenie mam na służbówkę, musze sprawdzic co to za taryfa ;)

  • 96. Data: 2010-02-21 22:29:23
    Od: "Lukasz" <z...@b...net.pl>

    wiadomości news:16zkg50hlb3t1$.dlg@oldfield.org.pl...
    > Takie ubezpieczenie mam na służbówkę, musze sprawdzic co to za taryfa ;)

    to daj znać, też bym takie coś chciał w 'służbowym' aucie

    --
    "Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
    Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty"

  • 97. Data: 2010-02-21 22:29:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 21:18:47 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Chyab się to nazuywa 'salon plus' czy jakoś tak. Nie wiem jakie, wiem jak
    >działa :D

    Doholowali do Krakowa ?

    J.

  • 98. Data: 2010-02-23 23:19:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 22:29:30 +0100, J.F. napisał(a):

    > Doholowali do Krakowa ?

    Tak, były trzy opcje do wyboru:
    - Do celu podróży
    - Do miejsca wyjazdu
    - Do serwisu + hotel + transport do celu.

  • 99. Data: 2010-02-23 23:20:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 22:29:23 +0100, Lukasz napisał(a):

    > to daj znać, też bym takie coś chciał w 'służbowym' aucie

    A nie prościej zadzwonić do jakiegoś Kłamcy (aka handlowiec) z Allianza?

  • 100. Data: 2010-02-23 23:48:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Feb 2010 23:19:37 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Tak, były trzy opcje do wyboru:
    >- Do celu podróży
    >- Do miejsca wyjazdu
    >- Do serwisu + hotel + transport do celu.

    No coz, moze ten Salon+ tak dziala, ale zwykly Assistance
    https://www.allianzdirect.pl/ubezpieczenia/ubezpiecz
    enia-komunikacyjne/dokumenty-do-pobrania.html

    1.
    Jeżeli pojazd na skutek unieruchomienia nie nadaje się do użytku,
    Allianz organizuje i pokrywa koszty naprawy pojazdu na miejscu
    zdarzenia lub jeśli pojazd nie nadaje się do naprawy na miejscu
    zdarzenia - koszty transportu (holowania)
    pojazdu do najbliższego zakładu naprawczego, garażu, parkingu lub
    domiejsca zamieszkania, do równowartości:
    1) 125 euro - dla zdarzenia na terytoriumPolski;
    2) 250 euro - dla zdarzenia poza granicami Polski.
    Powyższe limity dotyczą łącznie kosztów naprawy i kosztów ewentualnego
    holowania.
    W przypadku gdy wskutek zdarzenia zaistniałego poza granicami Polski
    pojazd nie będzie naprawiany w kraju zdarzenia, Allianz organizuje
    holowanie pojazdu do zakładu naprawczego na terenie Polski, przy czym
    Allianz nie pokrywa kosztów tego holowania.

    I jeszcze pare stron roznych regulacji :-)

    J.