-
1. Data: 2009-03-16 19:21:08
Temat: Artec 48U problem z silnikiem krokowym
Od: "Bartosz Paluchowski" <i...@g...pl>
Witam,
posiadam skaner Artec 48U, ostatnim czasem odmówił posłuszeństwa. Po
rozebraniu stwierdziłem, ze silnik krokowy (M35SP-7N, Mitsumi, 4Ohm) w jedną
stronę nie kręci się w ogóle a druga kręci się z bardzo mała siłą. Podejrzewam
uszkodzenie silnika krokowego. Czy ktoś spotkał się z podobną awarią? Czy
problem może być poza silnikiem? Czy taki silnik można gdzieś dokupić? Jestem
z Warszawy, obleciałem cały wolumen, nikt nic o silnikach krokowych nie
wiedział niestety.
Pozdrawiam
Bartosz Paluchowski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2009-03-16 21:50:21
Temat: Re: Artec 48U problem z silnikiem krokowym
Od: "Rafko" <N...@w...pl>
> Po rozebraniu stwierdziłem, ze silnik krokowy (M35SP-7N, Mitsumi, 4Ohm) w
> jedną
> stronę nie kręci się w ogóle a druga kręci się z bardzo mała siłą.
> Podejrzewam
> uszkodzenie silnika krokowego.
a jak sprawdzałeś ten silnik ? jeśli faktycznie jest nie tak to poszperaj w
allegro w dziale uszkodzone. U siebie tez kilka silników ze skanerów mam
może któryś by się nadał.
Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
Pozdrawiam
Rafał
-
3. Data: 2009-03-16 23:11:06
Temat: Re: Artec 48U problem z silnikiem krokowym
Od: " Bartosz Paluchowski" <i...@g...pl>
> a jak sprawdzałeś ten silnik ?
Jedyne co przyszło mi do głowy w moich warunkach to odłączenie go mechanicnzie
od skanera i odpalenie elektrycznie ze skanera tj. zdjąłem pasek klinowy a
silnik nadal został podpięty do elektroniki skanera wtedy odpaliłem zwykłe
skanowanie, w jedną stronę w ogóle nie kręci w druga z mała siłą. Wiem, że to
nie daje jednoznacznej odpowiedzi ze to akurat silnik natomiast nie mam
pomysłu jak taki silnik sprawdzić. Zwykłe 6V do taśmy ?
> jeśli faktycznie jest nie tak to poszperaj w allegro w dziale uszkodzone.
Dwa skanery uszkodzone ale sprzedawca nie jest w stanie powiedzieć czym
objawia się ich uszkodzenie.
> Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
Jak go sprawdzić ?:)
Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
Bartosz Paluchowski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2009-03-17 09:19:50
Temat: Re: Artec 48U problem z silnikiem krokowym
Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>
>> Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
> Jak go sprawdzić ?:)
>
Objawy jakie opisałeś to prawdopodobnie brak, uszkodzenie jednej z faz
silnika.
Aby sprawdzić silnik wystarczy pomierzyć oporność faz.
Ile "drutów" wychodzi z silnika ?
Jak 4 lub 8 to masz silnik zasilany bipolarnie (zazwyczaj).
Jak 5 lub 6 to masz silnik zasilany unipolarnie, gdzie fazy mają "środki"
wyprowadzone na zewnątrz.
Tu są 2 fazy z wyprowadzonym "środkiem" każdej z faz.
Tak czy siak miernik w dłoń.
Ze swego doświadczenia z trochę większymi silnikami, na ok. 1000 silników
jakie wbudowaliśmy do urządzeń przez ostatnie kilka lat, statystyka
pokazała, iż powodem awarii sprzętu silnik był chyba tylko raz (zwarcie w
uzwojeniu).
Zawzyczaj padają sterowniki.
-
5. Data: 2009-03-17 09:27:51
Temat: Re: Artec 48U problem z silnikiem krokowym
Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>
>> Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
> Jak go sprawdzić ?:)
Oscyloskop.
A jak chcesz tylko namacać to podpinaj woltomierz na fazy i patrz czy się
tak samo zachowuje na każdej z nich.