  • 1. Data: 2017-03-16 10:02:43
    Temat: Arduino bez USB i programowanie
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Dzień dobry,

    zabrałem się za domowy projekt do którego potrzebuję Arduino (Nano) bez
    USB. Hardware zdobyłem bez problemu, przyjacielscy chińczycy sprzedają
    za drobne grosze. Kłopot mam tylko z programowaniem. Do programowania
    używam międzymordzia USB-serial z CP2104 na burcie. Programowanie jest
    ok, ale muszę manualnie nacisnąć reset w odpowiednim momencie uploadu.
    Do programowania używam Arduino-IDE. Czy jest jakaś możliwość
    wytłumaczyć uploaderowi, by wygenerował impuls resetowy na jakieś nodze
    dego CP2104? Normalne Arduino jakoś to robią, ale one mają FT232R na
    burcie. Mogę co prawda wziąć FT232R, ale z różnych przyczyn chcę
    pozostać przy CP2104.

    Ktoś coś wie?

    Pozdrowienia dla wszystkich sprawnych intelektualnie

    Waldek

  • 2. Data: 2017-03-16 11:53:43
    Temat: Re: Arduino bez USB i programowanie
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.03.2017 um 10:02 schrieb Waldemar:
> [...]
    > pozostać przy CP2104.
    >
    > Ktoś coś wie?
    >
    > Pozdrowienia dla wszystkich sprawnych intelektualnie

    Już znalazłem rozwiązanie. DTR przez 100nF do resetu, jakby ktoś
    potrzebował.

    pozdrowienia

    Waldek