    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [Arduino] Biblioteka u8g2 - "sieczka" na wyświetlaczu
    Date: Sun, 12 Mar 2017 20:25:33 +0100

    Próbuję uruchomić właśnie pewien projekt, wykorzystujący Arduino i
    bibliotekę graficzną u8g2 (https://github.com/olikraus/u8g2/wiki).

    Na początku próbowałem wykorzystać wyświetlacz 128x64 na sterowniku
    ST7565. Próba odpalenia "Hello World!" nie przyniosła jednak
    oczekiwanego rezultatu. Kod miał co sekundę odświeżać na ekraniku
    wspomniany napis. Z uwagi na niewielką ilość pamięci w Arduino,
    korzystałem z konfiguracji wykorzystującej stronicowanie bufora.

    Uzyskany efekt był dziwny - na ekranie pojawiła się mozaika z pikseli, a
    w miejscu z grubsza wskazywanym przez parametry podane w kodzie,
    "skakały" kawałki napisu.

    Pomyślałem, że albo szwankuje wyświetlacz, albo winę ponosi to
    stronnicowanie.

    Podłączyłem więc wyświetlacz od Nokii na PCD8544 i odpaliłem go na
    pełnym buforze. Moim oczom ukazał się dokładnie ten sam efekt.

    Sprawdziłem stronę sprzętową. Nie pomyliłem żadnej linii. Linie
    sygnałowe są buforowane przez 74LS07. Wyświetlacze są zasilane właściwym
    napięciem 3,3V.

    Ktoś ma jakiś pomysł, gdzie może leżeć przyczyna?