  • Data: 2009-02-05 08:25:29
    Temat: Aplikacja korzystająca z IndySoap - problemy na Opteronie
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Natknąłem się ostatnio na nietypowy problem. Mam aplikację typu SOAP
    server korzystającą z IndySoap. W środowisku testowym mialem ją
    zainstalowaną w maszynie wirtualnej (OS: Win2003) działającej na hoscie
    z CPU Xeon. Po przeniesieniu maszyny wirtualnej na hosta z CPU Opteron
    mam dziwne problemy typu Access Violation. Pojawiają się one w unicie:

    IdSoapDynamicAsm

    Moduł ten jest odpowiedzialny za coś w rodzaju refleksji, tzn buduje z
    XMLa SOAPowego listę rzeczywistych parametrów w Pascalu oraz zamienia
    nazwę funkcji na rzeczywiste wywołanie funkcji.

    Większość kodu tego unitu to metody typu putByte, PutWord, putCardinal.
    Wszystkie one zapisują dane do obiektu klasy tMemoryStream.
    W końcu wywołanie metody jest realizowane przez .Execute(), która ma już
    w sobie wstawkę assemblerową.

    LPtr := PChar(FStream.Memory) + AOffset;
    asm
    mov edx,LPtr
    call edx
    mov dword ptr[Result],eax // most results will only use EAX
    mov dword ptr[Result+4],edx // but some use EAX and EDX
    end;

    Czy da się problem z uruchomieniem na Opteronie rozwiązać używając
    specjalnych opcji kompilatora? A może zmiana ustawień OS? Sprawdzałem
    DEP, na obu systemach jest ustawione prawidlowo. Może jakieś ustawienia
    w policy komputera?

    --
    pozdrawiam
    Piotr