-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Antena CB w samochodzie a podłączenie masy
Date: Tue, 29 Sep 2020 18:35:25 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <0...@h...invalid>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 29 Sep 2020 18:35:25 +0000 (UTC)
Injection-Info: vps.chmurka.net; posting-account="queequeg";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="21576";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.3-20181224 ("Glen Mhor") (UNIX) (Linux/4.19.57-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:yOs//n2udbF/qo1bGMlKC5Kzqnk=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:757546
[ ukryj nagłówki ]Hej,
Grupy radiowe martwe, a na forach sami "spece", to spytam tu...
Wymieniam w samochodzie uchwyt anteny CB. Uchwyt to główka DV -- gorąca
żyła feedera idzie na promiennik, a ekran na śrubę, która mocuje główkę
do karoserii. Karoseria jest w tym miejscu polakierowana.
Czy ekran feedera, umasiony od strony radia, powinien być także połączony
z karoserią w miejscu przykręcenia główki (czyli mam zeszlifować / zerwać
lakier)?
a) tak -- radio wprawdzie jest umasione przez zasilanie, ale indukcyjności
po drodze robią swoje, lepiej podłączyć feeder w punkcie, z którego
wystaje promiennik,
b) nie -- zrobi się pętla masy, w końcu radio jest umasione przez
zasilanie,
c) połączenie pojemnościowe śruby z karoserią (przez lakier) wystarczy,
w.cz. się przeciśnie, a pętli nie będzie,
d) nie ma to znaczenia,
e) inne?
Pomysły? Obecnie ekranu nie podłączyłem (tzn. nie ma galwanicznego
podłączenia, bo jest lakier), radio jest głuche, SWR w okolicach 3:1.
Zanim zacznę drapać lakier chciałbym wiedzieć, że to to...
ex. Queequeg
--
Podczas seansu w kinie dziewczyna szepce do sąsiada:
- Wspaniale całujesz, Karolu. Czy to dlatego, że siedzimy dziś w ostatnim
rzędzie ?
- Nie, to dlatego, że nazywam się Andrzej.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.20 21:07 heby
- 29.09.20 21:26 PiteR
- 29.09.20 23:00 Stefania Harper
- 29.09.20 23:13 Stefania Harper
- 29.09.20 23:17 heby
- 30.09.20 00:15 Stefania Harper
- 30.09.20 09:47 Jacek Maciejewski
- 30.09.20 10:24 heby
- 30.09.20 10:58 Arnold Ziffel
- 30.09.20 11:08 Arnold Ziffel
- 30.09.20 11:10 Arnold Ziffel
- 30.09.20 11:14 Arnold Ziffel
- 30.09.20 12:15 heby
- 30.09.20 12:26 heby
- 30.09.20 12:36 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=