  • 11. Data: 2009-08-21 07:30:35
    Temat: Re: Alpy
    Od: dr_lukasz <l...@g...com>

    Jestem właśnie po powrocie z traski.

    Jeśli chodzi o Austrie to nie ma problemów z pokojami na jedną noc
    cena 15-20 EU (np.Erhwald jest tam też fajna restauracyjka z klimatem
    Tyrolskim i robrym jedzeniem którą mogę polecić jak będziesz
    zainteresowany). Trasa do miejscowości jest malownicza z miłymi
    zakrętasami na oswojenie i fajnie się tam zatrzymać na 2 dni i sobie
    tam pojeździć.
    Przy granicy z Szwajcarią i Włochami jest CAŁA MASA hotelików
    dedykowanych dla motocykli. Ceny podobne, a zatrzymuje się masa ludzi
    na moto z różnych krajów. Pamiętaj że w Austrii jest 5 tras extra
    płatnych (koszto 13EU za dwie mańki a 11 za jedną, czy jakoś tak)
    Winieta na Autostrady bodaj 4,9 EU.
    Jeśli chodzi o Szwajcarię to nie zatrzymywałem się tam na noc więc nie
    pomogę. Przejeżdzałem przez St. Moritz w kierunku Chavenna i Lecco. W
    okresie którym ja byłem wiele miejscówek było opchanych na maxa.
    Generalnie Włosi raczej nie mają prywatnych kwater (ciężko się z nimi
    spotkać), więc we włoszech tylko namiocik i wypad na plażę (gdzieś
    gdzie moto będzie na widoku). Do dwóch nocy Carabinieri nawet nie
    zwrócą Ci uwagi, możesz robić dzikusa (pewnie powyżej też nic nie
    zrobią jak nikt się nie upomni). Unikaj miejsc do jedzenia z napisem
    Restorante. Skasują cie od 3-5 EU za osobę przy stoliku tylko dlatego
    że usiadłeś. Acha i coś na co ja się wkurzałem. U nich sjesta jest,
    nazwijmy to dynamiczna. Tzn każdy ma inną i przeważnie kiedy chce...
    Jakby coś Cię interesowało to dawaj znać na priv. Jestem po powrocie z
    podobnej trasy więc coś tam pamiętam.

    dr Lukasz

  • 12. Data: 2009-08-21 15:01:30
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    mixokret pisze:

    > Co do dalszych tematów szukam inspiracji i liczę też na Was :-)

    Chur - muzeum H.R. Giger'a
    Furka - przelecz
    Szwajcaria to raj na ziemi - znaczy same winkle ;)
    Nie wiem czym latasz ale jak czyms normalnym to wez slidery na kolana,
    moga sie przydac :)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 13. Data: 2009-08-21 15:31:43
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    Grzegorz Rogala pisze:

    > Szwajcaria to raj na ziemi - znaczy same winkle ;)

    Kurde - musze sie tam wybrac :)

    > Nie wiem czym latasz ale jak czyms normalnym to wez slidery na kolana,
    > moga sie przydac :)

    Na SM tez ?

    Rogal
    DRZ400E
    Tiger1050

    OIDP to w garage mial jak juz zagoscic 1200GS - skad taka zmiana ?
    Jak sie jezdzi ? :)

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 14. Data: 2009-08-21 20:03:18
    Od: Grzegorz Rogala <a...@g...pl>

    Norbi pisze:

    > Kurde - musze sie tam wybrac :)
    Warto, tylko trzeba sie zdecydowac albo pycenie po winklach albo widoki
    bo razem sie nie da, tylu sladow po rozbitych motocyklach to ja nigdzie
    nie widzialem.

    > Na SM tez ?
    Jak ktos umi ;)

    > OIDP to w garage mial jak juz zagoscic 1200GS - skad taka zmiana ?
    Cena, cena i cena.. poza tym mialem okazje pojezdzic rzeczonym 1200GS
    i... przechujnia w winklach a do tego pewnie by mnie kusilo wjechac
    gdzies tym _klamotem_ w teren i by sie rozpadl. Zdecydowanie motocykl
    nie dla mnie.

    > Jak sie jezdzi ? :)

    daje rade, osiagow sie nie spodziewalem, ale to motocykl ktory
    przypomina mi jazde na Freewindzie z tym, ze ma normalne laczki i
    normalne zawieszenie. Z tym, ze bo Buzie to muł ale idzie przywyknac.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 15. Data: 2009-08-31 10:06:43
    Od: " mixokret" <m...@g...pl>

    Witam ponownie
    Właśnie wróciłem z Alp.
    Chciałbym gorąco podziekować wszystkim którzy odpowiedzieli na moje
    wcześniejsze pytania.
    Informacje bardzo mi pomogły w organizacji przejazdu.

    A teraz troche statystyki.
    W sumie byłem 7 dni. Zrobiłem 3056 km. W tym "mój pierwszy tysiąc" czyli
    dokładnie 1074 km na raz [ nie licząc tankowania i kawy ].
    Z ciekawych miejsc byłem m.in. w zamku Loket [Czechy], malowniczej
    Grossglocknerstrasse [Austria], Dolomity - okolice Sella Ronda[ chyba całe
    objechałem :-) ], Bassano Del Grappa [ paralotnie i lotnie], okolice Bormio,
    Livigno,
    mnóstwo przełęczy a najważniejsze to Mortirolo - o której Lance Armstrong
    powiedział że to najtrudniejszy podjazd jaki zrobił w życiu,

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mortirolo_Pass
    http://www.passomortirolo.it/immagini.htm

    i, z czego jestem najbardziej dumny, druga pod względem wysokości w całych
    Alpach - Przełęcz Stelvio

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prze%C5%82%C4%99cz_Stel
    vio

    http://www.google.pl/imgres?
    imgurl=http://www.trentobike.org/Countries/Europe/To
    ur_Reports/Tour_of_the_Alp
    s/Gallery/Stelvio_WOW.JPG&imgrefurl=http://droga.ps.
    pl/widocznosc/serpentyny_s
    telvio/index_stelvio.html&h=1200&w=1600&sz=778&tbnid
    =LwslfOx_h_pg8M:&tbnh=113&
    tbnw=150&prev=/images%3Fq%
    3Dstelvio&hl=pl&usg=__a2YlJhzVq17i0jiBKI6Wq1yHQro=&e
    i=B5mbSti8LqSQjAfwvtG4BQ&s
    a=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image

    upsss trochę długie wyszło, sorki :-)

    Już teraz wiem że w Alpach przede wszystkim nie liczy sie przejechanych
    kilometrów ale liczbe przejechanych zakrętów.
    Okolice Sella Ronda Pod tym względem mnie zmasakrowały [ dosłownie co 50
    metrów zakręt ] :-)
    Nocleg w Czechach kosztował mnie 350 koron - jedynka, a później juz w Alpach
    spałem na Kampingach - koszt total od 10 do max 14 Euro [za mnie , namiot i
    motocykl].
    Pizza Prosciutto około 5-6 Euro.
    Pozdrawiam i wielkie dzieki!
    mixokret

  • 17. Data: 2009-08-31 10:13:39
    Od: " mixokret" <m...@g...pl>

    Przepraszam , dwa razy mi się wysłało.
    Jeszcze raz link do info o Stelvio

  • 18. Data: 2009-08-31 10:18:17
    Od: " mixokret" <m...@g...pl>

    I jeszcze filmik z Youtube. Co prawda nie mój ale dobrze oddaje klimat :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=4ltvE-BraNA

  • 19. Data: 2009-08-31 13:14:22
    Od: Ditron <d...@w...pl>

    On 31 Sie, 12:07, " mixokret" <m...@g...pl> wrote:

    >   i, z czego jestem najbardziej dumny, druga pod względem wysokości w całych
    > Alpach -  Przełęcz Stelvio

    czesc,
    gratuluje wycieczki,
    rozumiem ze jestes zadowolony - przelecz Stelvio kreto sie prezentuje
    ale zeby zaraz dumny ? (rowerem jechales ?)

  • 20. Data: 2009-08-31 19:04:09
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Ditron" <d...@w...pl> napisał

    > rozumiem ze jestes zadowolony - przelecz Stelvio kreto sie prezentuje
    > ale zeby zaraz dumny ? (rowerem jechales ?)

    A propos rowerzystow. Ci forsujacy alpejskie przelecze zawsze budzili
    moj podziw! Widuje sie nieraz takich nawet w wieku emerytalnym...
    Przyznam sie tez, ze przegralem wyscig z takimi - zjezdzajac z przeleczy
    Oberalppass. No nie dalem rady i juz :/ Niby tylko rower, cienkie oponki,
    sztywne zawieszenie - a gnali niesamowicie.
    Pozdr

    --
    Hinek