  • 1. Data: 2014-07-08 13:15:02
    Temat: Algorytm przekształceń symbolicznych
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jak działają takie przekształcenia nawet nie mówiąc o znajdowaniu całek,
    a jedynie pochodnych czy też wyjmowaniu zmiennych przed nawias.
    Przykład:
    Znaleźć równanie prostej w postaci Ax + By + C = 0 przechodzącej przez
    dwa punkty: (x0,y0) i (x1,y1)
    Wiadomo że równanie ma postać: (y-y0)*(x1-x0) = (x-x0)*(y1-y0)
    Algorytm ma przekształcić to na
    (y1-y0)x + (x0-x1)y + y0(x1-x0) + x0(y0-y1)

    Ciekawy temat, bo nie bardzo wiem, jak to ugryźć algorytmicznie ani
    jakich struktur użyć by trzymać zagnieżdżone wzory różnego typu:
    wielomiany, trygonometryczne i inne.
    Programy matematyczne jak Derive,Maxima,Axiom i inne, co ciekawe używają
    Lispa (http://c2.com/cgi/wiki?SmugLispWeenie)
    Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
    stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm
    zaimplementować np. w Javie.

  • 2. Data: 2014-07-08 13:21:00
    Temat: Re: Algorytm przekształceń symbolicznych
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Jak działają takie przekształcenia nawet nie mówiąc o znajdowaniu całek,
    > a jedynie pochodnych czy też wyjmowaniu zmiennych przed nawias.
    [...]
> [...]
    > Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
    > stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm

    1. implementujesz Lispa w Javie
    2. piszesz program w Lispie
    3. ...
    4. zysk

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2014-07-08 13:37:38
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-08 13:21, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > 1. implementujesz Lispa w Javie
    > 2. piszesz program w Lispie
    > 3. ...
    > 4. zysk

    Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie. Ale nie wiem, jak można w tym
    pisać, programy są nieczytelne, podobnie jak w assemblerze

  • 4. Data: 2014-07-08 13:55:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie.

    Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
    I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
    rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.

    > Ale nie wiem, jak można w tym
    > pisać, programy są nieczytelne, podobnie jak w assemblerze

    Nieczytelne dla kogoś, kto nie zna Lispa. To naturalne. Podobnie jak
    Java jest nieczytelna dla osób nie znających Javy ani podobnych języków.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 5. Data: 2014-07-08 21:49:56
    Temat: Re: Algorytm przekszta?ce? symbolicznych
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 8 Jul 2014 11:21:00 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >[...]
    >
    >1. implementujesz Lispa w Javie
    >2. piszesz program w Lispie
    >3. ...
    >4. zysk

    Uhum Wkladaj gacie pzrez glowe i drap sie prawa reka w lewe ucho

    A.L.

  • 6. Data: 2014-07-08 21:57:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 08 Jul 2014 13:15:02 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

> [...]
    >Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
    >stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm

    Huwa ac.... A sam nie mozesz riserczu zrobic?

    Obliczenai symboliczne mozan zaimplementowac w dowolnym jezyku

    Pierwsza proba to ABC Algol - obliczenia symboliczne zrobiono w Algolu
    60. materialy dostepne sa na stronach Instytutu matematycznego w
    Amsterdamie, z dokladnym opicem co i jak. nalezy wygoglosac "CWI
    netherlands", pojsc do publications i zrobnic searcg na ABC Algol

    Mozna to robic w C++; opis dokladny jest tutaj:

    http://issc.uj.ac.za/symbolic/symbolic.html

    z ksiazka w ktorej jest dokladnie napisane co i jak.

    Poza tym jest implemenatcja w Pythonie ktora ci bylem podeslalem pare
    dni temu, z kodem zrodlowym. Nie wystarczy?

    W Javie tez jst:

    http://code.google.com/p/symja/

    materialow w sieci jest OD GROMA. Trzeba tylko doo..e oderwac od
    stolka i poszukac. Najlepiej samemu. Ale po co, jak mozna jeleni
    napuscic?..

    A.L.

  • 7. Data: 2014-07-08 21:57:57
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 8 Jul 2014 11:55:45 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."

    Przepraszam, ale piep...ysz

    A.L.

  • 8. Data: 2014-07-08 22:39:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

> [...]

    >I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
    >rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.

    Lisp nie jest zaimplemenowany w Lispie, chociaz moze.

    Tu jest Lisp zaimplementowany w 100 liniach Pythona. Mzona znalezc w
    sieci Lisp w roznych innych jezykach

    http://norvig.com/lispy.html

    Proponuje poczytac komentarze do tekstu pod powtzszym linkiem

    A "maszyny interpretujace Lisp" zmarly na uwiad starczy we wczesnych
    latach 80. Zostaly wyparte pzrez Pecety

    A.L.

  • 9. Data: 2014-07-08 23:19:24
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 08/07/2014 12:55, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
    > I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
    > rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.

    Alan Turing dzwonił i kazał oddać swoją maszynę.

  • 10. Data: 2014-07-09 09:52:49
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2561982/

    --