-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!aioe.org!KmWkLlCCt9EEu
qNpYt+i2w.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
From: Waldek <m...@a...nie.dam>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Akumulatorowe Voodoo
Date: Sat, 28 Nov 2020 13:10:34 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 36
Message-ID: <rptenm$sin$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: KmWkLlCCt9EEuqNpYt+i2w.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.1
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
X-Mozilla-News-Host: news://nntp.aioe.org:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:759534
[ ukryj nagłówki ]Witam
Przyszła zima? no i postanowiłem się zainteresować swoim aku który ma
już 6 lat. Trochę poczytałem wczoraj różnych, czasem lekko dziwnych
wiadomości, a to o "robieniu gęstości", Ruskich magicznych Kulonach
i innych podobnych. Mój pacjent to najprawdopodobniej zwykły mokry CA/CA
z pierwszego montażu fabrycznego (45 Ah /320 A)
Wziąłem voltomierz w łapę i po nocy (0 stC ) ma napięcie spoczynkowe
12,27. Chwile po odpaleniu silnika na zaciskach zmierzyłem 14,7 V
No i tu mam pytanie do szanownych _doświadczonych_ grupowiczów,
CZY WARTO wyciągać aku i ładować go w domu zapodając te 16,2 V ???
z jakimś sensownym ogranicznikiem prądu - Dysponuje tylko zasilaczem
laboratoryjnym, więc musiałbym to zrobić 2 etapowo i pilnowac etapu 2
z 16,2V żeby zbytnio nie ugotować pacjenta :)
No i nie wiem czy uda się zmierzyć elektrolit bo korków na wierzchu nie
ma może są ukryte pod zaślepką - nie ma dostępu bo broni go moduł
powieszony na + aku więc bez wybebeszenia z auta nie sprawdzę.
No i nawet gdybym go naładował na full z tym napięciem 16,2
to wsadzę do auta i na ile to starczy 2-3 dni ? skoro z alternatora
dalej nie dostanie więcej niż zmierzone 14,7V
Jest sens wydzierać i doładowywać ?
Zwykle robię codziennie 2x po ~8km w cyklu miejskim,
więc szału nie ma z ładowaniem, ale póki co aku daje rade.
W poprzednim aucie akumulator fabryczny Motocrafta, ale większy bo 65Ah
przy tej samej pojemności silnika 1,6 miałem 11 lat.
W tym czasie RAZ dolewałem do niego wody - nigdy nie ładowałem.
No ale podobno teraz robią szajs ekologiczny wymagający specjalnej troski...
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.20 15:56 m4rkiz
- 28.11.20 16:49 Waldek
- 28.11.20 16:57 Irokez
- 28.11.20 17:46 PeJot
- 28.11.20 18:06 Waldek
- 28.11.20 19:41 Zenek Kapelinder
- 28.11.20 19:43 PiteR
- 28.11.20 21:45 PeJot
- 29.11.20 01:32 Waldek
- 29.11.20 08:46 PeJot
- 29.11.20 12:03 sirapacz
- 29.11.20 12:40 PeJot
- 30.11.20 03:43 Arnold Ziffel
- 30.11.20 14:10 Waldek
- 30.11.20 14:25 Waldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?