  • 21. Data: 2010-08-03 10:38:07
    Temat: Re: Akumulator w notebooku -- spadek pojemności
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisal(a):

    >Teraz podskoczyło aż do 53% -- bez wątpienia szkodzi wysoka temperatura.
    >Ciekawe, czy to ubytek trwały. Jeśli od temperatury, to chyba tak.

    Jak rozumiem, wszystkie pomiary przeprowadzasz w tej samej
    temperaturze?

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 22. Data: 2010-08-03 21:34:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin E. Hamerla" f...@4...com

    > Jak rozumiem, wszystkie pomiary przeprowadzasz w tej samej temperaturze?

    Nawet nie wiem, jak są dokonywane te pomiary. :)
    Wyniki pokazuje program Notebook Hardware Control Personal Edition.

    Teraz pokazuje 51%, niedawno (ale po tych 53%) pokazywał 50%.

    Bateria miała starczać na 180 minut, starczała na około 120, teraz
    starcza na mniej niż jedną godzinę. W ostrym słońcu pisanie jest
    trudne i ten czas na niewiele pozwala. Inne notebooki FujitsuSimensa
    potrafiły ciągnąć chyba do 6 godzin -- oczywiście nie za śmiesznie
    niską cenę, jaką zapłaciłem za ten notebook, ale uznałem, że te
    2 godziny to całkiem dużo. :)

    Zasilanie to poważny problem -- zwłaszcza w podróży. :) Kolejnym jest brak
    powszechnego dostępu do netu. Pierwszy problem został bardzo skutecznie
    umniejszony poprzez załadowanie do samochodu przetwornicy z 12 V na 230 V,
    natomiast ten drugi nadal jest problemem. W miastach są HotSpoty (w Augustowie
    pracuje to bardzo dobrze, w Białymstoku... hm... Miasto mogłoby chyba wyrzucać
    pieniądze w inny śmietnik) ale na plażach można chyba jedynie pomarzyć o Monice
    i ratowniku. :)

    Teraz siedzę w jakimś domku, który na ogrodzeniu ma tablicę sugerującą, iż
    internet nie jest tu obcy. :) Wybrałem dom nie dlatego, że zobaczyłem tę
    tablicę, ale dlatego, że był po prostu pierwszym w okolicy -- nie zgłaszam
    żadnych pretensji, a jedynie zauważam, że niestety nie widzę dookoła ŻADNEJ
    aktywnej anteny WiFi... Wioska całkiem duża. :) Chyba każdy dom przeznaczony
    turystom. :) Cena wcale nie jest niska. :) Ile? Długie bawełniane spodnie na
    cały tydzień -- czyli 7 par takich długich, bawełnianych spodni z wieloma
    kieszeniami (w tym jest i kieszeń zamykana na zamek błyskawiczny)... No...
    Ale na wsiach jest drożej niż w mieście. :)

    --
    19 lipca i 01 sierpnia padły rekordy PEF !!749!! 749*0.8=599,2 749*0.6=449,4
    450-600 to (60-80)% . .
    ! 739 ! VV oznacza sztach . Ventolinem
    ^ . . 734 . . .
    . . 25 . .01 .
    * . 18 . 21 719 . . . . . . . . .
    . . . . . 26 . . . g
    P . .06 . . . dni 709 .2425 . . lipiec .
    VVVV VV .19 . . . . r02
    E . ----> . 699 2223 2627 29 01 03 . 07
    101112 17 20 VV . 2728 31 .
    F . . 05 ' . . . 141516 19 690 28 02 06 08
    . 16 VV23 29 m
    01 03 . 17.`'.20 680 ._. 30 VV .-09
    13 18 22 24 u
    l 04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.' 05 '.O_'
    21 30 c
    1415 h
    m czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/..