  • 1. Data: 2011-09-01 19:27:32
    Temat: Administracja panstwowa zabrania kupowac komputery multicore
    Od: A.L. <l...@a...com>

    ... powolujac sie na Prawo Amdahla

    Dysskusja tutaj

    http://naukowy.blog.polityka.pl/2011/08/29/zastosowa
    nie-prawa-amdahla/

    A.L.

  • 2. Data: 2011-09-01 19:46:58
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-09-01 21:27, A.L. pisze:
    > ... powolujac sie na Prawo Amdahla
    >
    > Dysskusja tutaj
    >
    > http://naukowy.blog.polityka.pl/2011/08/29/zastosowa
    nie-prawa-amdahla/

    Ale przeczytałeś artykuł?

    Nikt nie zabrania zamawiania wielordzeniowców,
    jedynie nie można wskazywać ich liczby.

    Pan bloger też czytać nie umie. Nikt tam nie
    pisał, że z prawa Amdahla wynika, że nie opłaca
    się kupować welordzeniowców, ale że _gdyby_*)
    jakiś producent uznał, że jednak woli iść
    w inne parametry niż ilość rdzeni, podawanie
    tej liczby będzie wskazaniem konkretnej firmy.

    Zresztą, to niedawno miało miejsce (może jeszcze ma)
    pisząc '4 rdzenie 8 wątków' wskazywało się na Intela.

    Dodatkowo, to wszytko jest pod urzędy i szkoły, aby
    podawały specyfikacje 'office ma chodzić płynnie',
    a nie wynajdowały najnowsze wynalazki.

    Do obliczeń i tak podpada się pod zamówienia specjalne.
    Sam niedawno mocno starałem się spełnić te wymagania,
    dzielnie wyszukiwałem benchmarków i podawałem Tflopsy
    (jedynie podałem konkretną technologię obliczeń na GPU,
    powolując się na zastosowania specjalne i istniejące
    oprogramowanie). Ale po sąsiedzku nadal wszyscy wpisują
    normalne dane.

    *) udzędas nie jest od przewidywania, który
    scanariusz rozwoju elektroniki zostanie zrealizowany.

    BTW, nie twierdze, że przepisy nie są kretyńskie,
    zwłaszcza pod ludzi coś liczących (nie da się kupić
    najlepszego procka, bo jego parametry wskazują na
    jedna firmę;) trzeba się nagimnastykować by zbudować
    lab pod konkretną techonlogię) ale podawajmy
    prawdziwe zarzuty, a nei wynikające z nieprzeczytania
    blogu gościa, który nie przeczytał ze zrozumieniem
    prostego tekstu.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2011-09-01 19:47:14
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-01 21:27, A.L. pisze:
    > ... powolujac sie na Prawo Amdahla
    >
    > Dysskusja tutaj
    >
    > http://naukowy.blog.polityka.pl/2011/08/29/zastosowa
    nie-prawa-amdahla/

    Idź z tym popłakać na jakąś polityczną grupę.

    A pomijając wszystko, bardzo dobrze, skończy się wydawanie pieniędzy na
    komputer do worda (czyli zamiast maszyny do pisania) z core i7 i
    najnowszą grafiką bo sobie tak wpisali w SIWS że nic innego nie przejdzie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2011-09-01 23:51:23
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 01 Sep 2011 21:46:58 +0200, bartekltg <b...@o...pl> wrote:

    nie-prawa-amdahla/

    >Ale przeczytałeś artykuł?
    >
    >Nikt nie zabrania zamawiania wielordzeniowców,
    >jedynie nie można wskazywać ich liczby.

    No to dla mnie wystarczy..

    >prawdziwe zarzuty, a nei wynikające z nieprzeczytania
    >blogu gościa, który nie przeczytał ze zrozumieniem
    >prostego tekstu.

    Slad te insynuacje?...

    A.L.

  • 5. Data: 2011-09-02 01:18:06
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 01:51, A.L. pisze:

    > Slad te insynuacje?...

    Insynuacje? a czytałeś ten tekst?

    W temacie napisałeś:
    "Administracja panstwowa zabrania kupowac komputery multicore"

    A to jest nieprawda.

    O celowe mijanie się z prawdą albo nierozumienie tekstu Cie
    nie posądzam, więc pozostaje 'nieprzeczytanie'.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 6. Data: 2011-09-02 09:50:51
    Od: "Marszalkowski" <m...@t...pl>

    > ... powolujac sie na Prawo Amdahla
    Są problemy obliczeniowe które ładnie się zrównoleglają, ale
    co z tego jeśli aplikacje są jednowątkowe? Więc nawet jeśli
    problem daje się ładnie rozbić na wiele wątków/procesów, to
    pożytek żaden z wielu rdzeni. Do zwykłej pracy też bym wolał
    procesor tańszy niż wielordzeniowy.

  • 7. Data: 2011-09-02 10:18:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    > No to dla mnie wystarczy..

    Rozumując w ten sposób zakaz pisania w ofercie pracy, że wyżej będę
    cenił oferty białego pracownika, oznacza zakaz zatrudniania białego.

    Jeśli takie rozumienie tekstów Ci wystarczy, to OK. Ale spodziewałem się
    czegoś więcej po człowieku z takim doświadczeniem i inteligencją.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 8. Data: 2011-09-02 16:56:43
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Paweł Kierski wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli takie rozumienie tekstów Ci wystarczy, to OK. Ale spodziewałem się
    > czegoś więcej po człowieku z takim doświadczeniem i inteligencją.

    Pawel, a skad wiesz czy A.L. ktos mierzyl IQ? :) Raczej czesto trolluje
    na tej grupie, wiec powiedzialbym, ze po prostu trzyma swoj poziom i tym
    razem.

  • 9. Data: 2011-09-02 16:57:30
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Przemek O. wrote:

    nie-prawa-amdahla/

    > Idź z tym popłakać na jakąś polityczną grupę.

    Ja juz mowilem, ze A.L. z tymi swoimi "sensacyjnymi" temacikami nadaje
    sie tylko na pl.sci.filozofia albo na polityke. Na pewno nie na grupy o
    programowaniu ani o matematyce...

  • 10. Data: 2011-09-02 17:10:37
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Marszalkowski wrote:
> [...]
    > problem daje się ładnie rozbić na wiele wątków/procesów, to
    > pożytek żaden z wielu rdzeni. Do zwykłej pracy też bym wolał

    Nie wiem, po co odpisujesz A.L. Zdaje sie, ze obaj mamy ten zaszczyt byc
    w jego KF. ;)