  • 11. Data: 2016-06-16 10:53:33
    Temat: Re: Acer Z 630
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 575a7b37$0$696$6...@n...neostrada.pl

    > Na Monsterze były dwie folie ochronną. Zerwałem najpierw jedną, później
    > drugą, po czym złapałem najpierw rysę jedną, później drugą, :) później
    > kolejne...

    Ale po co zrywałaś tą folię? Jakieś lepsze parametry są gdy na ekranie
    nie ma folii? A tak swoją drogą - jak się Monster sprawuje?

  • 12. Data: 2016-06-16 14:06:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 576268e3$0$12550$6...@n...neostrada.pl

    > Ale po co zrywałaś tą folię? Jakieś lepsze parametry są gdy na ekranie

    Była porysowana.

    > nie ma folii? A tak swoją drogą - jak się Monster sprawuje?

    Mechanicznie -- bez zarzutów.

    - zawiesza się
    - wymaga częstych (ale niekoniecznie codziennych) restartów
    - ma mało ,,dysku'' (około 800 MB, nie 4 GB)
    - jest raczej powolny na obecne aplikacje.

    Akumulator wytrzymał mechaniczne urazy i próbę czasu.

    Telefon nie jest jeszcze złomem, ale nowy jest pożądany.

    -=-

    Overmax sypie się. :) Jest niemal złomem.

    -=-

    Przyglądam się tym:

    - Qualcomm Snapdragon 410 MSM8916
    - MTK 6735.

    Duży ekran, duży akumulator i dwie SIMki.
    Najchętniej Android 6.x, ale ostatecznie 5.x.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 13. Data: 2016-06-17 13:00:54
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 576268e3$0$12550$6...@n...neostrada.pl

    > Była porysowana.

    Widać i folie są rożnych jakości. Mój Samsung Monte ma chyba z 12 lat,
    cały czas ta sama folia, i nie mogę powiedzieć że jakoś szczególnie jest
    porysowana. Żeby nie było - Monte cały czas w użytkowaniu - obecnie
    przez brata.

> [...]
    > - MTK 6735.
    >
    > Duży ekran, duży akumulator i dwie SIMki.
    > Najchętniej Android 6.x, ale ostatecznie 5.x.

    Przy tym używaniu Acera zupełnie zapomniałem że telefony potrafią się
    zawieszać.. A więc potwierdziło się że Bestia to kawał solidnego sprzętu.

    A tak ogólnie co do sprzętu, to procesor stawiałbym na jednym z
    ostatnich miejsc. Dużo ważniejsza jest ilość pamięci i aktualność
    systemu. Np. mój tablet mimo tego że ma procek z jednym rdzeniem to na
    dodatek o nikczemnej pojemności 1GHza. Chodzi ja burza, jednak dobija go
    wiek systemu (Android 2.2). Praktycznie do żadnego zainstalowanego
    programu nie ma już aktualizacji.

    W telefonie znowu jedyny słaby punkt to mała pamięć wewnętrzna. Nie da
    się zaktualizować nawet najmniejszy programik, z powodu jej braku.

  • 14. Data: 2016-06-17 15:02:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5763d85f$0$12545$6...@n...neostrada.pl

    > Przy tym używaniu Acera zupełnie zapomniałem że telefony potrafią się zawieszać.. A
    więc potwierdziło się że Bestia to kawał
    > solidnego sprzętu.

    Solidnego?!?! Co solidnego w konieczności częstego restartowania?

    > A tak ogólnie co do sprzętu, to procesor stawiałbym na jednym z ostatnich miejsc.

    Od niego zależy choćby bandytyzm LTE.

    > Dużo ważniejsza jest ilość pamięci

    To zdecydowanie jest WAŻNE!!!

    > i aktualność systemu.

    To IMO -- też.

    > Np. mój tablet mimo tego że ma procek z jednym rdzeniem to na dodatek o nikczemnej
    pojemności 1GHza.

    To taktowanie, nie pojemność.

    > Chodzi ja burza, jednak dobija go wiek systemu (Android 2.2). Praktycznie do
    żadnego zainstalowanego programu nie ma już
    > aktualizacji.

    :)

    > W telefonie znowu jedyny słaby punkt to mała pamięć wewnętrzna.

    Niestety!!!!

    > Nie da się zaktualizować nawet najmniejszy programik, z powodu jej braku.

    Co niestety irytuje!

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 15. Data: 2016-06-18 08:19:37
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 5763d85f$0$12545$6...@n...neostrada.pl

    > Solidnego?!?! Co solidnego w konieczności częstego restartowania?

    Detal, i jeżeli tylko o to chodzi.... Poza tym, wina może leżeć po
    stronie użytkownika;-)

    > Od niego zależy choćby bandytyzm LTE.

    Nie za bardzo wiem o co idzie? Do obsługi LTE musi być jakiś
    extraspecjalny procesor?

    > To zdecydowanie jest WAŻNE!!!

    > To IMO -- też.

    > To taktowanie, nie pojemność.

    > :)

    > Niestety!!!!

    > Co niestety irytuje!

    Ameno..

    Pytanie, dlaczego producenci tak skąpią tej pamięci wewnętrznej??
    Przecie koszty samej pamięci nie podrożą sprzętu jakiś znacząco.

  • 16. Data: 2016-06-18 12:36:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5764e7e9$0$12554$6...@n...neostrada.pl

    > Detal, i jeżeli tylko o to chodzi.... Poza tym,
    > wina może leżeć po stronie użytkownika;-)

    Overmax nie zawiesza się.
    Na konieczność restartowania Monstera
    nie tylko ja narzekam -- odsyłam do Googli.

    > Nie za bardzo wiem o co idzie? Do obsługi LTE musi być jakiś extraspecjalny
    procesor?

    Różne chipy -- różne bandy.
    Ponadto chip może obsługiwać Glonass albo nie.
    I taktowanie -- od tego też zależy szybkość.

    > Pytanie, dlaczego producenci tak skąpią tej pamięci wewnętrznej??

    Ale to nie do mnie pytanie -- do producentów. :)

    > Przecie koszty samej pamięci nie podrożą sprzętu jakiś znacząco.

    Niejeden telefon tylko dlatego nie znajdzie nabywcy, że brak mu ,,dysku'' lub RAMu...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.......

  • 17. Data: 2016-06-19 08:36:24
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 5764e7e9$0$12554$6...@n...neostrada.pl

    > Overmax nie zawiesza się.
    > Na konieczność restartowania Monstera
    > nie tylko ja narzekam -- odsyłam do Googli.

    Oj musiałbyś zostać "szczęśliwym" posiadaczem takiego czegoś nazywanego
    "Alcatel OT 993 Duo".. To się dopiero nazywa rasowy zawieszacz.

    > Różne chipy -- różne bandy.
    > Ponadto chip może obsługiwać Glonass albo nie.
    > I taktowanie -- od tego też zależy szybkość.

    To np. nie wystarczy sam moduł Glonass w telefonie, musi być jeszcze
    odpowiedni procesor?

    > Ale to nie do mnie pytanie -- do producentów. :)

    > Niejeden telefon tylko dlatego nie znajdzie nabywcy, że brak mu
    > ,,dysku'' lub RAMu...

    Generalnie można wyciągnąć takie wnioski że te telefony z niższej półki
    cenowej są totalnie olewane przez producentów.

  • 18. Data: 2016-06-19 18:12:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 57663d59$0$640$6...@n...neostrada.pl

    > Oj musiałbyś zostać "szczęśliwym" posiadaczem takiego czegoś nazywanego "Alcatel OT
    993 Duo".. To się dopiero nazywa rasowy
    > zawieszacz.

    Wolałbym nim nie zostać.

    > To np. nie wystarczy sam moduł Glonass w telefonie, musi być jeszcze odpowiedni
    procesor?

    To zwykle są SOC -- system on chip. Oll in łan. ;)

    -=-

    > Generalnie można wyciągnąć takie wnioski że te telefony z niższej półki cenowej są
    totalnie olewane przez producentów.

    Wg mnie 2 GB RAMek to minimum. 16 GB ,,dysku'' -- też,
    ale pod warunkiem, że nie jest dzielony. Mniej -- tylko
    jako podstawka pod chybotliwy stolik. ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 19. Data: 2016-06-21 13:55:43
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 57663d59$0$640$6...@n...neostrada.pl

    > Wolałbym nim nie zostać.

    Jedna tylko wtedy przekonałbyś sie że Bestia nie taka zła.. Są gorsze
    telefony pod tym wzgledem.

    > To zwykle są SOC -- system on chip. Oll in łan. ;)

    Mógłbyś coś więcej na ten temat? Na MGSM piszą że mój telefon powinien
    obsługiwać Glonass, ale w menu nie widzę żadnych opcji z tym związanych..

    > -=-

    > Wg mnie 2 GB RAMek to minimum. 16 GB ,,dysku'' -- też,
    > ale pod warunkiem, że nie jest dzielony. Mniej -- tylko
    > jako podstawka pod chybotliwy stolik. ;)

    I tu może być pies pogrzebany. Producent może nawet z 32 GB pamięci
    przeznaczyć na "pamięć wewnętrzną" tylko jej mała część.

  • 20. Data: 2016-06-21 14:35:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 57692b80$0$645$6...@n...neostrada.pl

    > Jedna tylko wtedy przekonałbyś sie że Bestia nie taka zła.. Są gorsze telefony pod
    tym wzgledem.

    Zapewne. Są też cegły czy długopisy, które wprawdzie nie
    wymagają restartów, lecz jako telefony nie sprawdzają się.

    Około 800 MB ,,dysku'' zamiast obiecanych 4 GB -- to mało.
    I okolo 700 MB RAMu zamias 1 GB -- to też mało.
    Telefon zawiesza się, wymaga periodycznych restartów
    i trwale uszkodził mi słuch.

    > Mógłbyś coś więcej na ten temat? Na MGSM piszą że mój telefon powinien obsługiwać
    Glonass, ale w menu nie widzę żadnych opcji z
    > tym związanych..

    A jaki to telefon?

    są totalnie olewane przez producentów.

    > I tu może być pies pogrzebany. Producent może nawet z 32 GB pamięci przeznaczyć na
    "pamięć wewnętrzną" tylko jej mała część.

    Problem chyba rozwiązuje Android 6.xx.