  • 1. Data: 2009-02-04 23:29:34
    Temat: ATmega88: CRAFT
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
    http://www.linusakesson.net/scene/craft/

    Chylę czoła.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2009-02-05 00:55:24
    Temat: Re: ATmega88: CRAFT
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
    > http://www.linusakesson.net/scene/craft/
    >
    > Chylę czoła.

    Niesamowite, jeszcze zbieram szczękę z podłogi.

    Dariusz Żołna

  • 3. Data: 2009-02-05 06:21:43
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
    > http://www.linusakesson.net/scene/craft/

    Tu jest troche lepsze :P

    http://belogic.com/uzebox/

  • 4. Data: 2009-02-05 08:12:21
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
    > Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
    > http://www.linusakesson.net/scene/craft/

    Obraz TV lub VGA można było wygenerować programowo już na starym
    poczciwym AT90S2313. Problemem była mała ilość pamięci RAM. W przypadku
    ATmega88 mamy jej sporo więcej i zegar dwa razy szybszy, ale metoda
    generowania sygnału pozostała bez zmian. Swego czasu poczyniłem
    "yntelygentny" kontroler video o rozdzielczości 320x256x16 kolorów na
    pixel z ATmega32 kostką DRAM, jednym TTL-em i kilkoma elementami RC.
    Wadą takich rozwiązań jest bardzo duże obciążenie procesora zadaniami
    generowania obrazu. Choć z drugiej strony czas, w którym jest
    "wyśwetana" ramka wokół czynnego pola obrazu jest na tyle długi, że
    zostawia procesorowi więcej mocy obliczeniowej od niejednego Atari czy
    Commodore :-)
    Ostatnio przesiadłem się na ARM Atmela i jakoś tak mnie naszło czy aby
    te procki nie będą się lepiej nadawały. Okazało się, że taki
    AT91SAM7S256 jest do tego wręcz idealny. Kompletny sygnał TV o
    rozdzielczości 320x256x1 robię praktycznie całkowicie sprzętowo.
    Obciążenie procka jest minimalne (poniżej 1%). Oprócz procka do
    szczęścia potrzebne są tylko trzy rezystory do "posklejania" sygnałów
    video i synchro.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-02-05 16:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:gme7hg$4fi$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > przypadku ATmega88 mamy jej sporo więcej i zegar dwa razy
    > szybszy, ale metoda generowania sygnału pozostała bez zmian.

    Metoda jest prosta, wyrobic sie w czasie juz nie takie proste :-)
    Jestem pod wrazeniem .. kiedy oni daja rade wygenerowac zawartosc
    pamieci video ?

> [...]
    > o rozdzielczości 320x256x1 robię praktycznie całkowicie
    > sprzętowo. Obciążenie procka jest minimalne (poniżej 1%).

    Jest tam jakis DMA nadajacy sie do uzycia ?
    Znaczy sie procek z karta video, nie liczy sie :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-02-05 16:57:06
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Jest tam jakis DMA nadajacy sie do uzycia ?
    > Znaczy sie procek z karta video, nie liczy sie :-)

    Jest DMA i śliczny 32-bitowy rejestr szeregowy :-) Timerem w trybie PWM
    generuję impulsy synchro, a rejestrem szeregowym popędzanym z DMA
    generuję sygnał video. W obsłudze przerwania co 64us muszę tylko
    załadować nowy adres dla DMA, dosłownie kilka rozkazów. Generowanie
    obrazu czarno-białego jak znalazł :) Ostatnio udało mi się posterować
    stary monitor od karty Hercules w normalnej rozdzielczości graficznej
    Herculesa 720x348. Więcej zabawy byłoby z kolorem, bo trzeba by dorzucić
    jakiś rejestr z zatrzaskiem coby z szeregówki zrobić choć po jednym
    bicie na kolor. Oczywiście problemem jest ilość dostępnego RAM-u. Przy
    monochromatycznym Herculesie znika 720x348/8 czyli prawie 32KB.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-02-09 03:14:45
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
    Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > http://www.linusakesson.net/scene/craft/
    >
    > Chylę czoła.

    Niesamowite, jeszcze zbieram szczękę z podłogi.

    A ja walilem łbem o ściane jak komunisci po śmierci Stalina.
    Jeszcze teraz jestem w szoku!

    Janusz