    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming,pl.comp.lang.java
    Subject: API zdarzeniowe / sekwencyjne, push/pull jak to ożenić
    Date: Mon, 07 May 2012 16:18:24 +0200

    Mam pewien problem, doraźnie już go sobie rozwiązałem, ale chętnie
    przyjmę ogólniejsze idee.

    Producent danych jest w modelu zdarzeniowym i dane by podawał dalej w
    modelu push.

    Ostateczny konsument danych ma coś jakby bardziej pull (oczekuje danych
    z iteratora i o dziwo znana długość). Opcjonalne API (mniej mi pasuje)
    oczekuje List bez jakiś udziwnień (mam nadzieję przetwarza je czystym
    studenckim algorytmem bez skakania po długości)

    Po drodze algorytm dodatkowy, trzeba wychwycić zmiany tych danych, w
    którym polu nastąpiła zmiana i choćby przez to pojawia się buforowanie
    niewielkiej ilości danych ...

    Rozwiązanie 'brutal force' sobie zbuforuje wszystko, ale bym oczekiwał
    zajętości RAM mniej niż liniowej (doktoranci nie złościcie się na te słowa)

    Java, ale szukam czegoś ogólnego, bardziej wzorca, idei niż gotowca kodu.

    Może iść tym tropem List'y - taka wirtualna lista która udostępnia
    interfejs ale nie posiada na stałe tego 0.5GB danych, gdzieś w środku
    niech się ten push męczy.

    Może (idea mglista) wątki i synchronizacja?