  • 41. Data: 2010-11-04 07:42:56
    Temat: Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 04.11.2010 Icek <i...@d...pl> napisał/a:

    > nie, konsekwencja dla mnie jest to ze musze sprawdzic pol miliona pakietow
    > na sekunde zeby odfiltrowac te z niechcianych adresow.
    masz 500kpps "niechcianego" ruchu? napewno nie jest to atak dos? Albo nawet ddos?

    U mnie na interfejsie do plixa - owszem - widze troszke pakietow z adresami
    "prywatnymi", ale - glownie wychodzace. Czesc z urzadzen w sieciach ktore nie
    potrzebuja internetu, a musza byc widoczne w sieci(a nie chcialo mi sie ich
    wycinac na firewallu), czesc zapewne z jakis routerkow ktore robia nata, ale
    cos im umknie... itepe. Wiem - powinno to byc odfiltrowane, ale dla ruchu kilku
    pps nie chcialo mi sie jeszcze usiasc i posprawdzac wszystkiego ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 42. Data: 2010-11-04 21:52:42
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    > Poza odfiltrowaniem ruchu, ustalenie, kto go generuje i kontakt z danymi
    > sieciami.

    no to do dzieła, naprawa globalnego Internetu czeka ;)

    Marcin

  • 43. Data: 2010-11-06 11:27:23
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 03.11.2010 14:39, Sławek Lipowski pisze:

    > Postaram się potwierdzić w wolnej chwili i dam znać.

    Udało mi się powiązać część ruchu z FIN+ACK z src IP z klas prywatnych z
    połączeniami TCP, które nie zostały zamknięte przez zdalny host.
    Jednakże to gównie poszlaki. Pasuje TTL i id pakietów IP układają się
    wiarygodnie. Część takiego ruchu nie udało mi się z niczym powiązać.
    Może niepotrzebnie łączę te fakty, aczkolwiek to, że te pakiety mają
    praktycznie zawsze ustawioną flagę FIN sprawia, że bardzo mocno wydaje
    mi się, że nie jest to jakoś bardzo ogólny problem, tylko dość
    szczególny przypadek.

    Być może faktycznie głównie są to retransmisje, które nie łapią się już
    w NAT. Jeśli by tak było, to nie ma dramatu (oczywiście to też nie
    powinno mieć miejsca), przy czym dalej uważam, że to strona generująca
    takie pakiety powinna zadbać o ich odfiltrowanie. Inaczej to trochę tak,
    jak by zamiast ścigać złodziei samochodów nakazać wszystkim instalację
    super zabezpieczeń antykradzieżowych w autach. Zabezpieczenia i tak
    można i pewnie powinno się montować, ale to nie znaczy bynajmniej, że
    nie trzeba chociażby próbować łapać złodziei. :)

    --
    Sławek Lipowski

  • 44. Data: 2010-11-06 11:39:51
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 04.11.2010 22:52, Marcin Kuczera pisze:

    > no to do dzieła, naprawa globalnego Internetu czeka ;)
    >
    > Marcin

    Ogólne przesłanie bijące z tego wątku jest mało pocieszające. Wygląda na
    to, że większość z ludzi zajmujących się sieciami przywykła do
    nieprawidłowości i jest przekonana, że nic się z tym nie da zrobić. W
    AC-Xie nie są to tylko pakiety z src IP z klasy prywatnej, z wypowiedzi
    jednej z osób wynika, że w PLIX jest podobnie.

    NOC ATMANa niestety nie widzi w zgłoszonym przypadku powodu do
    jakiejkolwiek interwencji z ich strony, a bez ich pomocy ciężko coś
    wskórać i np. ustalić, kto tak naprawdę ten ruch generuje (jest niby
    adres MAC, który można przypisać do IP z puli stykowej, ale nie ma
    gwarancji, że adres MAC nie jest fałszywy). Temat pozostaje więc chyba
    pozostawić samemu sobie.

    --
    Sławek Lipowski

  • 45. Data: 2010-11-06 11:58:33
    Od: Marcin Duliński <d...@g...com>

    Ja uważam, że może mieć miejsce nie wiem czy dobrze myślę i czy akurat jest
    to o co chodzi w temacie... Ogółem stare. Odpal sobie serwer irc +
    http://packetstormsecurity.org/irc/kaiten.c i TSUNAMI <target> <secs> :)

    Jesteś najwyraźniej ofiarą takiego botnetu. Wystarczy jedna maszyna a syfu
    potrafi nawalić ostro. Tylko dlaczego bogon ip puszcza...

    Pozdrawiam,
    Dulin

  • 46. Data: 2010-11-06 12:02:09
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Sławek Lipowski wrote:

> [...]
    > AC-Xie nie są to tylko pakiety z src IP z klasy prywatnej, z wypowiedzi
    > jednej z osób wynika, że w PLIX jest podobnie.

    no i co z tego ?
    To jest problem firm obsługujących farmy serwerów i innych dla których
    to ma znaczenie, ale dla telekomów to nie ma żadnego znaczenia tak więc
    nie ma uzasadnienia ponoszenia kosztów związanych z rozwiązywaniem
    takich spraw.

    Marcin

  • 47. Data: 2010-11-06 14:11:54
    Od: Airen <a...@o...pl>

    6 Lis, 04:39, Sławek Lipowski <s...@l...org> napisał:

    > NOC ATMANa niestety nie widzi w zgłoszonym przypadku powodu do
    > jakiejkolwiek interwencji z ich strony, a bez ich pomocy ciężko coś
    > wskórać...

    Być może mają ważniejsze rzeczy do roboty od naprawiania całego
    internetu.
    Skoro nie udało Ci się z tym ruchem, sugeruję zacząć szerzyć pokój na
    świecie. To na pewno ma sens :)

    Herlok Sz.

  • 48. Data: 2010-11-06 16:26:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > masz 500kpps "niechcianego" ruchu? napewno nie jest to atak dos? Albo
    nawet ddos?

    nie, mam tyle chcianego. Ale żeby wyłapać z chcianego ten niechciany to
    muszę każdy sprawdzić nie ?

> [...]
    kilku
    > pps nie chcialo mi sie jeszcze usiasc i posprawdzac wszystkiego ;)

    no mi tak samo. Bez sensu zajmowac sie problemem, ktory nie jest problemem a
    jeżeliby zastosować jakieś rozwiązanie to ono generowałoby większy problem
    niż ten obecnie istniejący

    Icek

  • 49. Data: 2010-11-06 23:57:15
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 06.11.2010 15:11, Airen pisze:
    > (...) sugeruję zacząć szerzyć pokój na
    > świecie. To na pewno ma sens :)
    >
    > Herlok Sz.

    Chyba jednak nie warto. Trafię najprawdopodobniej głównie na samych
    konserwatywnych pesymistów, którzy na wstępie powiedzą, że to się nie
    uda i nie ma sensu nawet kiwnąć palcem, żeby chociażby w minimalnym
    stopniu spróbować coś z tym zrobić. Będą motywować to tym, że nie widzą
    w tym nic nadzwyczajnego, a poza tym to nie ich problem, a to, że na
    świecie nie ma pokoju to jest normalka i nic nowego...

    --
    Sławek Lipowski

  • 50. Data: 2010-11-07 07:13:27
    Od: start <s...@d...pg.gda.pl>

    W dniu 2010-11-07 00:57, Sławek Lipowski pisze:
> [...]
    > w tym nic nadzwyczajnego, a poza tym to nie ich problem, a to, że na
    > świecie nie ma pokoju to jest normalka i nic nowego...

    Zgadza się. Nie można im przetłumaczyć, że lepiej jest wrogiem dobrze.

    --
    start