  • 1. Data: 2010-09-24 15:37:30
    Temat: A700 - matryca do serwisu ??
    Od: JB <j...@i...pl>

    Czesc
    Robilem nocne fotki i zauwazylem cos niepokojacego.
    http://yfrog.com/6zcimg0288dj
    Matryca padnieta ? Czy to sie jakims softem obrabia ?
    Zdjecie zrobione przy zamknietym dekielku. ISO 100, f13, s15"
    cRAW wywolany w IDC ver3.0. Odszumiacze, itp wylaczone.
    Do serwisu sie nadaje czy tak ma byc ?

    Jakub B

  • 2. Data: 2010-09-24 16:48:59
    Temat: Re: A700 - matryca do serwisu ??
    Od: JB <j...@i...pl>

    > Ogólne zasady doboru sprzętu do astrofoto:
    >
    > 1. Matryca jak największa.
    > 2. Pikseli jak najmniej. ;-)
    > 3. Technologia jak najnowsza.
    >

    > [mr.]

    Alez ja nigdzie nie napisalem, ze do atrofoto. Nocne fotki to nie tylko
    niebo :-)

    Jakub B

  • 3. Data: 2010-09-24 17:34:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JB" <j...@i...pl> wrote:

    > Robilem nocne fotki i zauwazylem cos niepokojacego.
    > http://yfrog.com/6zcimg0288dj
    > Matryca padnieta ?

    To nie awaria, to przyczyna. :)

    To przyczyna, dlaczego Sony fabrycznie zalewa wszystkie swoje
    zdjęcia hi-ISO przymusowym budyniem maskującym. ;-)

    Trzeba było zostać przy starym firmware - on na takie rzeczy nie
    pozwalał (a że do astrofoto Sony się nie nadawało jak żaden inny, to już
    inna historia... :) Widocznie jednak firma dobrze wiedziała komu
    sprzedają swoje produkty. Niestety, zamiast oczekiwanych w kolejnych
    latach nowych topowych aparatów wypuścili jedynie nowy firmware i oto
    skutki... :) W FF żadnych nowości już chyba od ponad dwóch lat
    (a850 nawet nie można liczyć, bo to downgrade), a jeszcze chodzą słuchy,
    że w ogóle wyjdą z rynku dSLR i całkiem przerzucą się na różne
    foto-PlayStation i inne elektrozabawki... :-(
    Tylko po co było wykupywać Minoltę?

    > Do serwisu sie nadaje czy tak ma byc ?

    Do poczytania - to nie awaria, to przyczyna... :)

    pozdrawiam serdecznie

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2010-09-24 17:46:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JB" <j...@i...pl> wrote:

    > Robilem nocne fotki i zauwazylem cos niepokojacego.
    > http://yfrog.com/6zcimg0288dj
    [...]
    > Do serwisu sie nadaje czy tak ma byc ?

    No i żeby nie było - jeśli nie interesuje cię zauważalna, ale wciąż
    nieduża poprawa, to tak gdzieś poniżej Nikona D3s to chyba nie ma
    sensu zmieniać... ;-)

  • 5. Data: 2010-09-24 17:55:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > nieduża poprawa, to tak gdzieś poniżej Nikona D3s to chyba nie ma
    > sensu zmieniać... ;-)
    >
    > Ogólne zasady doboru sprzętu do astrofoto:

    Wyjdę na gadającego z samym sobą, ;-) ale nie macie wrażenia, że
    zastój w segmencie FF trwa już trochę za długo? W ciągu ostatnich dwóch
    lat jedyne ruchy na rynku semi-profi pochodzą od Canona. A i tak
    praktycznie dwa lata minęły bez żadnych kroków w dół (D700/a850, ale to
    już naprawdę było dawno temu...)

    [mr.]

  • 6. Data: 2010-09-24 18:02:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JB" <j...@i...pl> wrote:

    > Alez ja nigdzie nie napisalem, ze do atrofoto. Nocne fotki to nie
    > tylko niebo :-)

    Jeśli nawet minimalny szum ci przeszkadza i nie jest to astrofoto,
    to przejście na fotografię cyfrową było jednak zbyt pochopną decyzją... ;-)

    To nie błąd, to rezultat... :))

    [mr.]

  • 7. Data: 2010-09-24 18:46:41
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > To nie awaria, to przyczyna. :)
    >
    > To przyczyna, dlaczego Sony fabrycznie zalewa wszystkie swoje
    > zdjęcia hi-ISO przymusowym budyniem maskującym. ;-)

    o czym piszesz?
    ISO 100 to hi-ISO ??!!

    > Trzeba było zostać przy starym firmware - on na takie rzeczy nie
    > pozwalał (a że do astrofoto Sony się nie nadawało jak żaden inny, to już

    chyba odwrotnie. nowe firmware pozwala na całkowite wyłączenie odszumiania

  • 8. Data: 2010-09-24 18:49:36
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > Zdjecie zrobione przy zamknietym dekielku. ISO 100, f13, s15"
    > cRAW wywolany w IDC ver3.0. Odszumiacze, itp wylaczone.

    jako szczęsliwy posiadacz alfy 700 zrobiłem test dla takich warunków
    początkowych jak ty.
    przy dluższym przeglądaniu w pełnej rozdzielczości zauważyłem kilka szarych
    punkcików ale na zdjęciach w dzień są nie do zauważenia.

    może to się nasila z wiekem ale z drugiej strony to moja alfa kupiona byla
    dość szybko po premierze.

  • 9. Data: 2010-09-25 18:55:01
    Od: JB <j...@i...pl>

    W dniu 2010-09-24 20:49, TheGuru pisze:

> [...]
    > punkcików ale na zdjęciach w dzień są nie do zauważenia.
    >
    > może to się nasila z wiekem ale z drugiej strony to moja alfa kupiona byla

    Nie, nie, to jest tylko przy zdjeciach ze znacznie wydluzonym czasem i w
    ekstremalnych ciemnosciach (jak na robienie zdjec). W przypadku focenia,
    np w ciemnych muzeach albo nawet w oswietlonej jaskini, przy ISO 1600 i
    czasach okolo 1/15 jest O.K. To znaczy jest szum ale rowny.
    Mnie chodzilo o wyjatkowo dobrze widziane plamki na zdjeciu w plenerze,
    ktore jest podlinkowane. Tam byl czas 15 sekund albo dluzej. Jak robie
    czasy, do przyjecia z reki, to jest O.K.
    Czyli sprzet jest taki i juz. Biore analoga z Velvia i ide w teren :-)

    Jakub B

  • 10. Data: 2010-09-25 19:20:30
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "JB" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie, to jest tylko przy zdjeciach ze znacznie wydluzonym czasem i w
    > ekstremalnych ciemnosciach (jak na robienie zdjec).

    No i o takim zdjęciu pisałem. 15' iso 100 i kapselek na obiektywie i kilka
    czarych punkcikóe