  • 1. Data: 2009-01-21 09:49:57
    Temat: 3,3V -> 5V
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Mam takie napięcie stałe potrzebuję uzyskać 5V - jak to zrobić? mam do
    dyspozycji źródło napięcia 5V i 12V.

    Ponieważ napięcie sterujące przekaźnika niestety mam 3,3V a potrzebuje 5V.

  • 2. Data: 2009-01-21 10:01:39
    Temat: Re: 3,3V -> 5V
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam takie napięcie stałe potrzebuję uzyskać 5V - jak to zrobić? mam do
    > dyspozycji źródło napięcia 5V i 12V.

    Najtrudniej będzie uzyskać 5V z tych 5V co masz.
    P.G.

  • 3. Data: 2009-01-21 10:16:35
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Z 3.3V tranzystor sterujący masą a drugi biegun przekaźnika do +5V.

    P.

  • 4. Data: 2009-01-21 10:30:03
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Najtrudniej będzie uzyskać 5V z tych 5V co masz.
    > P.G.

    Niejasno, 3,3V ma na wyjściu z LPT :) a przekaźnik do pracy potrzebuje 5V.
    Przy okazji pytanie poboczne pomierzyłem conieco i wyszyło i ze AC mam
    120V ale prądu prawie żadnego miedzy tymi stykami nie ma. choć ich
    zwarcie powoduje zapłon.

  • 5. Data: 2009-01-21 10:41:17
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik ":-)" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Z 3.3V tranzystor sterujący masą a drugi biegun przekaźnika do +5V.

    Nie zapomniec o diodzie zabezpieczającej

    c.

  • 6. Data: 2009-01-21 20:38:10
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Osadnik pisze:

    > Niejasno, 3,3V ma na wyjściu z LPT :) a przekaźnik do pracy potrzebuje 5V.

    Nie ruszysz przekaźnika z portu drukarki, za mała wydajność prądowa.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-01-21 20:44:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Osadnik pisze:

    > Przy okazji pytanie poboczne pomierzyłem conieco i wyszyło i ze AC mam
    > 120V ale prądu prawie żadnego miedzy tymi stykami nie ma. choć ich
    > zwarcie powoduje zapłon.

    Zapłon czego? Multimetru?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-01-21 22:09:36
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Zapłon czego? Multimetru?

    Kotła.

  • 9. Data: 2009-01-21 23:17:36
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Filip Ozimek pisze:

    > Nie ruszysz przekaźnika z portu drukarki, za mała wydajność prądowa.

    JGC-4F też nie?
    Fakt że napięcia za mało stad cały ten problem. a jeszcze się wkurzę i
    robie procedurę wyłączania i włączania jakiegoś urządzenia na USB. i 5V
    bedzie i odpowiednia wydajność prądowa, jednak musiałbym zrobić jakieś
    fake urządzenie na USB i oprogramować włączanie i wyłączanie go.

  • 10. Data: 2009-01-21 23:40:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Osadnik pisze:

> [...]
    > bedzie i odpowiednia wydajność prądowa, jednak musiałbym zrobić jakieś
    > fake urządzenie na USB i oprogramować włączanie i wyłączanie go.

    modulik z którymś z układów ftdi się kłania

    --
    Pozdr.
    Michał