  • 1. Data: 2011-12-05 09:44:37
    Temat: 2 karty graficzne, 4 monitory - czy to zadziała?
    Od: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>

    Witam

    Czy ktoś próbował uruchamiać 4 monitory na 2 kartach graficznych w
    jednym komputerze jednocześnie?

    Jakiś miesiąc zmieniałem kartę graficzną i chciałem włożyć Radeona z
    obsługą 3 monitorów, jednak okazało się że moja już trochę wiekowa płyta
    główna (Asus P5N-E SLI na NForce 650i SLI) nie zadziała z ATI, i
    musiałem kupić Gigabyte 460GTX z tylko dwoma złączami DVI. Została mi
    natomiast stara karta GF 8600 GTS. Zastanawiam się teraz czy można do
    tej płyty włożyć tą starą kartę tak aby móc podłączyć równocześnie 4
    monitory.

    Pytam z tego względu że kiedyś próbowałem uruchomić 3 monitory za
    płycie z wbudowaną grafiką i dodatkową kartą graficzną i okazało się to
    niemożliwe.

    --
    K.

  • 2. Data: 2011-12-05 10:24:58
    Temat: Re: 2 karty graficzne, 4 monitory - czy to zadziała?
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-05 10:44, Krzysztof Szatanik wrote:
> [...]
    >
    > Pytam z tego względu że kiedyś próbowałem uruchomić 3 monitory za płycie
    > z wbudowaną grafiką i dodatkową kartą graficzną i okazało się to

    Możliwe, czasami trzeba podlubac w biosie aby obie karty graficzne
    (wbudowana i dodana sie zainicjalizowaly).

    Bez problemu obsluzysz 4 monitory na 2 kartach, pod warunkiem, ze:
    - Twoj OS to wspiera
    - kazda karta wspiera dwa monitory
    - plyta glowna posiada sloty dla dwoch kart (tutaj nie musi byc wsparcia
    SLI/Crossfire)
    - drugi slot PCIEx na 99x bedzie pracowal na x8, nie 16, tu bardzo
    teoretycznie moze byc problem,aczkolwiek sie z nim w praktyce nie spotkalem

  • 3. Data: 2011-12-05 14:58:20
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-12-05 10:44, Krzysztof Szatanik pisze:

> [...]
    > natomiast stara karta GF 8600 GTS. Zastanawiam się teraz czy można do
    > tej płyty włożyć tą starą kartę tak aby móc podłączyć równocześnie 4

    Mam tę płytę w starym komputerze i podłączałem bez problemu 3 monitory
    do dwóch kart 8800GT EVGA (nie działających w SLI), ale już z karta GF
    7600 i
    8800 GT obraz miałem wyłącznie na monitorach podłączonych do 8800GT..
    Nie pamiętam szczegółów, ale były problemy z działaniem pewnych kart
    Nvidii z PCI-E 2.0-2.1 na PCI-E 1.1 płyty. Z biosem 803 i 903 i dwiema
    8800GT
    3 monitory działay bez problemu.
    pozdrawiam
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.