  • Data: 2011-09-22 19:44:23
    Temat: 2 firmy ubezpieczeniowe - 50% różnicy - gdzie haczyk?
    Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Zbliża mi się koniec ubezpieczenia, więc poprosiłem o ofertę od
    dotychczasowej firmy (Link4). Ku memu zdumieniu, okazało się, że -
    pomimo tego, że auto jest starsze o rok i ma drugie tyle na liczniku niż
    przed rokiem - cena pełnego ubezpieczenia to około 2400-2500 zł (w
    zależności od dodatkowych, duperelowatych opcji).
    W pakiecie L4: OC+ AC antykradzieżowe + AC wypadkowe + NNW + śjakiś
    program pomocy z samochodem zastępczym + Pomoc 24 (nie wiem, co to
    jest); poza tym chyba (w rozmowie telefonicznej, nie napisało nic na
    papierowej ofercie) brak udziału własnego + amortyzacja na 20% (whatever).
    AHA! W podobnych opcjach ("full wypas": OC+AC VIP + wszystkie dodatkowe
    opcje) ale przez kalkulator na WWW wychodzi mi niecałe 2000 zł...

    Trochę zdziwiony i zdezorientowany ceną (co innego przez telefon, co
    innego przez WWW) sprawdziłem innego ubezpieczyciela (Liberty Direct), u
    którego podobny pakiet kosztuje połowę albo - w zależności od opcji
    dodatkowych, które zaznaczyłem na "full wypas" - około 1 tys. złotych
    taniej (sic!).
    W pakiecie LD: OC+ AC Standard + dodatkowy pakiet 'Warsztat'/'Warsztat
    plus' (chyba głównie tu chodzi o zniesienie amortyzacji) + NNW + Premium
    Assistance (auto zastępcze, holowanie itp.) + ubezpieczenie szyb.

    Liberty D. jest firmą, którą znam tylko z reklamy, stąd moje pytania:

    - skąd taka wielka różnica w cenie? W zeszłym roku, porównując oferty,
    różnice sięgały max. 10-20% w różnych TU, a tutaj mam prawie połowę;
    - na co zwrócić uwagę ("haczyki" i "gwiazdki") przy ewentualnej decyzji
    nt. ubezpieczenia się w LD - cena jest (bez)konkurencyjna, więc mocno to
    rozważam;
    - zastanawiam się, czy w LD jest to, co kiedyś spotkało mnie w Allianz -
    szkoda do 500 zł nie była objęta polisą; spuścili mnie na drzewo, bo
    mają wpisany w regulamin klauzulę pt. "franszyza integralna" - w L4 o
    ile się nie mylę nie ma franszyzy integralnej, ale czy podobne
    rozwiązania są w LD?

    Poradzicie coś w tej sprawie?
    pwz

    [P.S. Nie pracuję dla żadnego ubezpieczyciela, z firmami tego typu
    jestem związany tylko polisą ubezpieczeniową.]