  • 131. Data: 2010-04-17 18:08:53
    Temat: Re: 120 Alf 159 dla Policji
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 00:05:11 +0200, The_EaGle wrote:

    >Akurat to co napisałeś jest super.
    >Skoro do wytworzenia tego samego dobra w gospodarce potrzeba mniej ludzi
    >tzn że ich wydajność wzrosła. To że ludzie ze starej drukarni poszli na
    >bruk to trudno, znajdą sobie inną pracę.

    Pod warunkiem ze za miesiac monopolista nie podniesie cen uslug :-)
    A o ile rozumiem podniesc kiedys bedzie musial, bo maszyny sie kiedys
    zuzyja, a na nowe nie bedzie dotacji.

    Innymi slowy - kupujemy nowoczesne maszyny, dzieki ktorym rodacy ida
    na zasilek, a prace maja we Francji czy Niemczech, czy gdzie tam te
    maszyny robia. No dobra, poki w kraju brakuje kafelkarzy, malarzy,
    mechanikow samochodowych to moze to i dobrze :-)
    Poki Unia za to placi to tez dobrze.

    Jesli nowa maszyna ma tez nowe mozliwosci, nieosiagalne dla starej
    ekipy, to tez swietnie, ale czasem tak nie ma.
    Wroclaw np robil przetarg na system parkomatow. Najlepsza oferta i tak
    byla drozsza niz dzialajacy owczesnie koszt sprzedazy biletow przez
    ludzi. Trzeba bylo poczekac az sie sytuacja zmieni.

    J.

  • 132. Data: 2010-04-17 18:09:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2010 22:27:02 +0200, z wrote:
    >Robiłem ostatnio materiały reklamowe dla pralni.
    >Unia każe żeby na każdej ulotce, folderze, papierze firmowym były
    >oznakowania.
    >Sam właściciel przyznał że to idiotyzm jest i zrobiliśmy normalny papier
    >firmowy do pracy a dla biurokracji europejskiej specjalny z oznakowaniem.

    Jakie oznakowania ?

    J.

  • 133. Data: 2010-04-17 18:23:30
    Od: z <...@z...pl>

    On 17.04.2010 18:09, J.F. wrote:

    > Jakie oznakowania ?

    Na dole strony

    "Kapitał ludzki - lubelskie - Unia Europejska"

    Żeby to wydrukować trzeba użyć 4 farb. To są koszty

  • 134. Data: 2010-04-17 18:35:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 18:23:30 +0200, z wrote:
    >Na dole strony
    >"Kapitał ludzki - lubelskie - Unia Europejska"
    >Żeby to wydrukować trzeba użyć 4 farb. To są koszty

    To rozumiem dla firm ktore skorzystaly z jakiegos programu pomocowego
    ?

    J.

  • 135. Data: 2010-04-17 18:48:00
    Od: z <...@z...pl>

    On 17.04.2010 18:35, J.F. wrote:

    > To rozumiem dla firm ktore skorzystaly z jakiegos programu pomocowego
    > ?

    Też i wszędzie tam gdzie UE dała chociaż 1 euro.
    Takich oznakowań jest od zatrzęsienia.
    Żeby trzymać się tematu przy drogach też. Niedługo otworzę lodówkę i ...

    Unia potrafi się nieźle reklamować :-)

    PS. Może jestem przewrażliwiony ale już mam dość tłumaczenia klientom że
    takie ładne kolorowe musi kosztować.

  • 136. Data: 2010-04-17 19:09:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 18:48:00 +0200, z wrote:
    >Też i wszędzie tam gdzie UE dała chociaż 1 euro.
    >Takich oznakowań jest od zatrzęsienia.
    >Żeby trzymać się tematu przy drogach też.

    Z tym ze te przy drogach to zasluzone :-)

    >Niedługo otworzę lodówkę i ...

    Nie trzeba otwierac - obowiazkowa nalepka informacyjna o klasie
    energetycznej to tez unijny wymog :-)

    >PS. Może jestem przewrażliwiony ale już mam dość tłumaczenia klientom że
    >takie ładne kolorowe musi kosztować.

    Kolega ma problem, bo chce jednokolorowe, ale w konkretnym kolorze, a
    nie ogolnie "niebieskie".
    No i drukarze albo nie potrafia dobrac farby, albo drukuja na CMYK :-)

    J.

  • 137. Data: 2010-04-17 19:20:45
    Od: z <...@z...pl>

    On 17.04.2010 19:09, J.F. wrote:
    > Z tym ze te przy drogach to zasluzone :-)

    "Tę tu obok dziurę w jezdni załatano ze środków miłościwie nam
    panującego Starosty powiatu ...... chwalmy jego imię" :-)

    > Nie trzeba otwierac - obowiazkowa nalepka informacyjna o klasie
    > energetycznej to tez unijny wymog :-)

    i też kosztuje. jest uzasadniona jeśli określa parametry.

    > Kolega ma problem, bo chce jednokolorowe, ale w konkretnym kolorze, a
    > nie ogolnie "niebieskie".
    > No i drukarze albo nie potrafia dobrac farby, albo drukuja na CMYK :-)

    Nie klient sie dziwi że przez te znaczki musi cały folder (dużo
    powiedziane) drukować z cmyka (wyłozyć więcej kasy) a on tylko chciałby
    zwykłą informację o firmie ala ksero. Ale cóż UE wymaga :-(

  • 138. Data: 2010-04-17 20:18:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 19:20:45 +0200, z wrote:
    >"Tę tu obok dziurę w jezdni załatano ze środków miłościwie nam
    >panującego Starosty powiatu ...... chwalmy jego imię" :-)

    Jakby tak postawic tablice "tej dziury prezydent Dutkiewicz nie chce
    wyremontowac od 2005 roku" to mzoe drogi wygladalyby inaczej :-)

    J.

  • 139. Data: 2010-04-17 20:59:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 17 Apr 2010 19:20:45 +0200, z napisał(a):

    > Nie klient sie dziwi że przez te znaczki musi cały folder (dużo
    > powiedziane) drukować z cmyka (wyłozyć więcej kasy) a on tylko chciałby
    > zwykłą informację o firmie ala ksero. Ale cóż UE wymaga :-(

    Skąd masz te informacje? Poniżej cytat z wytycznych dla POKL:

    "Logotyp PO KL - warianty jednokolorowe

    Warianty jednokolorowe można stosować we wszystkich obszarach komunikacji,
    ale w szczególności powinny być stosowane wtedy, gdy wykorzystanie wersji
    pełnokolorowej jest niemożliwe ze względów technologicznych (na przykład
    tłoczenie, grawerunek itp.)."

    Jak widać można. Chyba, że w innym projekcie są inne zasady napisane
    wprost.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 140. Data: 2010-04-17 21:50:50
    Od: z <...@z...pl>

    On 17.04.2010 20:59, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > tłoczenie, grawerunek itp.)."
    >
    > Jak widać można. Chyba, że w innym projekcie są inne zasady napisane

    Pewnie że można. Stosowne wytyczne są ajakże tylko klienci chcą wersję
    kolorową. Znaczy "taką jak na tym obrazku"
    Nie wiem czy nie doczytali, czy tak mają w umowach czy wolą dmuchać na
    zimne bo za niedotrzymanie jakiegoś paragrafu grozi zwrot kasy wszak
    urzędnik może wszystko.
    Jeszcze mi się nie trafiła realizacja w jednym kolorze.
    Tak czy siak to jest chore. Chore są założenia i chory będzie skutek.